-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Statens vegvesen ber om lade-innspill for kjøretøy og maskiner
Inviterer entreprenørbransjen til å komme med innspill om lading av kjøretøy og maskiner som brukes i driften av riksvegene.
Hvordan bør forretningsmodellen være? Kan infrastrukturen deles med andre? Bør man satse på faste eller mobile løsninger? Hvordan kan det bli enklere for store og små entreprenører å delta i omstillingen til utslippsfri drift?
Høringsfrist 10. juni
Dette er bare noen av spørsmålene Statens vegvesen ber om svar på i høring, som ble kunngjort i Doffin før helga. Fristen for å komme med innspill er mandag 10. juni.
Innspillene skal brukes i arbeidet med rullering av Drift og vedlikeholdsdivisjonens klimastrategi og handlingsplan, blant annet når det gjelder krav i framtidige driftskontrakter.
– Statens vegvesen har sett på utfordringer og muligheter knyttet til lading av kjøretøy og maskiner. Det er en del usikkerhet på området, og teknologien endrer seg raskt. Derfor ønsker vi dialog, slik at bransjen kan kommentere og korrigere våre planer, sier direktør for klima og bærekraft, Edvard Sandvik.
Vil ha synspunkter
I tillegg til de generelle spørsmålene, har Statens vegvesen en lang rekke konkrete tekniske spørsmål til ladeaktører og leverandører av kjøretøy og maskiner, blant annet om hvordan de ser for seg utviklingen de neste 2-3 årene, når det er realistisk å ta i bruk megawattlading (MCS-standard) i Norge, og om ladehastigheter.
Entreprenørene utfordres blant annet til å komme med synspunkter på depotlading.
– Vi beklager at høringsfristen er kort denne gangen, men vi har som ambisjon å få bearbeidet innspillene mest mulig før sommerferien. For at Statens vegvesen skal få et godt grunnlag for å arbeide videre med dette, håper jeg at mange i bransjen tar seg tid til å komme med sine erfaringer og synspunkter nå, sier Edvard Sandvik.
I tillegg til kunngjøringen på Doffin, er høringsinvitasjonen sendt til bransjeorganisasjoner for driftsentreprenører, ladeoperatører, ladeutstyr, kjøretøy og maskin, produsenter
LES OGSÅ:
-
- Dette er et marked i vekst, men vi trenger drahjelp
-
Enova korrigerer etter saksbehandlings-blemme
-
Felleskjøpet og Reitan Retail sammen om transportsatsning
-
Forventer lengre leasingperioder for elektriske lastebiler
-
– Alt er tilrettelagt for yrkessjåfører
-
Oslo kommune med støtte-finte: – Enova svekker tempoet i omstillingen lenge før vi er i mål
-
Har gitt støtte til 1.800 ladepunkter - nå er det slutt
-
Skal undersøke om «gråareal» ved E18 kan gi soldrevne lastebiler
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Statens vegvesen lover storstilt utbygging av døgnhvileplasser og ladestasjoner