-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Felleskjøpet og Reitan Retail sammen om transportsatsning
Selskapene signerte tirsdag en intensjonsavtale om samarbeid rundt lading og bruk av elektriske lastebiler for leveranser til kunder av Felleskjøpet som er tilknyttet Reitan Retail.
Tirsdag ble nok et ladetilbud for tungbiler åpnet i Oslo. Denne gangen på Uno-X 7-Eleven Alfaset.
Stasjonen tilbyr nå fire ladepunkter for tungbiler, med og uten slep, to ladepunkter egnet for lettere lastebiler/varebiler, samt ti ladepunkter for personbiler.
Tungbiler og lettere lastebiler tilbys en effekt på 400 kW, mens personbilladerne tilbyr 300 kW.
Ole Robert Reitan, som er styreleder og eier av Uno-X Mobility, var selv tilstede og benyttet anledningen til å signere en samarbeidavtale med Felleskjøpet som ønsker å satse på elektrisk transport.
– Intensjonsavtalen viser hvordan vi gjennom samarbeid med kunder kan skape løsninger som både er fremtidsrettede og verdiskapende, sier Reitan.
Konsernsjef i Felleskjøpet, Svenn Ivar Fure, sier avtalen innebærer et steg videre mot framtidens transport i Felleskjøpet.
– Reduksjon av utslipp er viktig for Felleskjøpet, og transport er en stor del av våre utslipp. Denne intensjonsavtalen vil være en viktig bidragsyter til at Felleskjøpet når sine mål om klimagassutslipp i årene framover, sier Fure.
Hovedelementene i intensjonsavtalen handler om følgende:
- Felleskjøpet vil levere kraftfôr til produsenter tilknyttet Norsk Kylling med elektriske lastebiler.
- Det skal jobbes for å etablere lading for tungtransport ved Felleskjøpets anlegg på Skansen i Trondheim.
- Felleskjøpet inngår avtale om lading på Uno-X sine lynladestasjoner landet rundt.
Videre er det i avtalen enighet om at Felleskjøpet og Uno-X skal samarbeide om videre utrulling av ladenettverk for tungtransport i Norge.
Det skal også utredes muligheter for å benytte elektriske lastebiler på transport av matmel fra Norgesmøllenes produksjonsanlegg til Mesterbakerens bakerier, samt ved distribusjon av ferske bakervarer fra Mesterbakeren til REMA 1000–butikker.
Felleskjøpet har foreløpig inevstert i én elektrisk lastebil, en Volvo FH Electric, som ble realisert etter avgjørende støtte fra Enova.
Den har vært i trafikk fra februar 2023 og har til nå distribuert 9500 tonn kraftfôr til kunder i Trøndelag, og transportert 7000 tonn korn i retur til Felleskjøpets fabrikker i Trondheim og Steinkjer.
LES OGSÅ:
-
- Dette er et marked i vekst, men vi trenger drahjelp
-
Enova korrigerer etter saksbehandlings-blemme
-
Forventer lengre leasingperioder for elektriske lastebiler
-
– Alt er tilrettelagt for yrkessjåfører
-
Oslo kommune med støtte-finte: – Enova svekker tempoet i omstillingen lenge før vi er i mål
-
Har gitt støtte til 1.800 ladepunkter - nå er det slutt
-
Skal undersøke om «gråareal» ved E18 kan gi soldrevne lastebiler
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Statens vegvesen lover storstilt utbygging av døgnhvileplasser og ladestasjoner
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra