SER POTENSIALE: Unicon Betong har åtte elektriske betongbiler i drift, tre fra Sany og fem fra Volvo. Adm. direktør Eric Staurset (innfelt, t.v.) og logistikkdirektør Kjetil Hundekilen men mener bilene kunne vært utnyttet mer effektivt dersom politikerne la til rette for det.

– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra

Betongprodusenten Unicon ser en nedgang i aktive driftstimer for sine elektriske betongbiler. Nå ber de politikerne om å få bruke kollektivfeltet, flere ladestasjoner og vektkompensasjon for fireakslede nullutslippsbiler - for å kunne utnytte bilene bedre.

– Vi har investert i åtte elektriske betongbiler, som har vært i drift i et års tid. Sjåførene er fornøyde, og sier de blir mindre slitne og bedre sjåfører i bybildet, som følge av at bilene er stille og rolige. Men elbilene kommer også med noen utfordringer, sier Kjetil Hundekilen, logistikkdirektør i Unicon Betong.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS