-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
80-åring går for gull
Norsk Scania fyller 80 år i 2025. Det markeres med jubileumsmodellen Super 80 som nå lanseres for salg. Du kan velge mellom 13 og 16 liters forbrenningsmotor, men jubilumsmodellen tilbys ikke som elektrisk.
Jubileet vil i hele år bli markert over hele Norge. Det vil være markeringer på tilnærmet alle 45 Scania-anlegg i Norge.
Med start nå til våren skal en turné gå fra anlegg til anlegg, og vil fortsette gjennom hele sommeren og høsten.
Super 80-lastebilene vil bli laget i en eksklusiv og begrenset serie. Alle bilene vil være bygget på R- og S-serie lastebiler med sovehytte og høyt tak. Felles for alle er svart hytte med dekor og detaljer lakkert i gull. Tilhørende detaljer tas igjen innvendig i bilen.
Blikkfang
Det vil bli enkelt å se Super 80-bilene langs landeveien. Med det store 80-tallet langs sidene og med store Super 80 – alt i gull – vil de bli et blikkfang. Det er mange detaljer, som stigtrinn og utvendige profiler på hytta, har den samme gullfargen som profileringen.
På trekkvognene vil også plattingen være i gull, i tillegg til en bøyle bak hytta med alt det som skal til av koblinger og kontakter. Og selvfølgelig lyser det opp en Super 80-logo på stålplata som ligger innvendig i denne bøylen.
Alle bilene har en pulverlakkert takbøyle med seks ekstralys fra Lazer. Disse har et varmt lys som lyser opp hele reflektoren, som matcher resten av dekoren, også når fjernlyset ikke er i bruk.
Innvendig
Innvendig er interiøret oppgradert med egne tepper med brodert Super 80-logo over motortunnelen, og en lyssatt bakvegg som ikke levner tvil om hva slags bil dette er.
Også de musikkglade kan glede seg til å ta i bruk Super 80-bilene. Et oppgradert stereoanlegg med to høyttalere og ekstra basser i hver dørplate vil gi en unik lyd enten du vil høre på rock, electronica eller country. Eller klassisk musikk for den del.
Kundens valg
Super 80-bilene blir tilgjengelig i alle typer chassis, og kan brukes på de fleste typer kjøring.
Det være seg tippbil, krokbil, tømmerbil eller trekkvogn.
Men elektrisk drivlinje blir det ikke mulig å velge i jubileumsmodellen. Her får man valget mellom 13 eller 16 liters forbrenningsmotor. Sistnevnte selvsagt i V8-utforming.
De første bilene er allerede på vei til Norge, og kan bestilles fra Scanias selgere for rask levering, opplyser importøren i en pressemelding.
Stolt tradisjon
Norsk Scania har en tradisjonsrik historie i Norge. Det var rett etter andre verdenskrig at skogeier Fritz Anker Rasch fikk tilbud om å være AB Scania Vabis sin representant i Norge. Han stiftet selskapet sammen med godseier Carl Otto Løvenskiold og premierløytnant Edvard Vethe.
Den aller første kontrakten til Norsk Scania er den som blir omtalt som Statskontrakten. Det var 200 busser som skulle leveres i Norge så fort krigen var over.
I 1952 overtok Christian Ringnes ledelsen av Norsk Scania-Vabis. Den 35 år gamle juristen hadde ingen erfaring fra bilbransjen, men så en utfordring i å bygge opp en ny og ukjent merkevare i Norge. Han ble også etter hvert eier av selskapet som hadde flere frittstående forhandlere over hele landet.
Scania CV AB ble i 1999 eneeier i Norsk Scania etter at den norske importøren stadig hadde kjøpt opp frittstående forhandlere. Siste forhandler som ble en del av Norsk Scania var Alstad Auto i Molde 2017.
Markedsleder
2024 ble et nytt rekordår for Norsk Scania. Aldri før har selskapet levert så mange nye lastebiler i Norge. 2024 ble et rekordår med 2231 leverte lastebiler som resulterte i en markedsandel på 46,5 prosent.
På verdensbasis passerte Scania den magiske grensen med over 100.000 leverte lastebiler på ett kalenderår.
LES OGSÅ:
-
– Politikerne vil slite med å klare målsettingen om null fossildrevne lastebiler etter 2030
-
Første elektriske tunge skolebil
-
– Interessen for slike nisjeprodukter er absolutt til stede
-
Scania-studie: Slik kan antall distribusjonskjøretøy i byene halveres
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Scania vurderer andre batterileverandører for å komme ut av Northvolt-floken
-
Scania øker forspranget
-
Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
-
De største stjernene på Oslo Motor Show
-
Norsk Scania: – Hovedgrunnen vår for å være på Oslo Motor Show, er rekruttering