-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
Bring og BB Transport har signert en intensjonsavtale med Scania om levering av 54 elektriske trekkvogner, med de første leveransene fra 2027.
– Dette blir de elektriske trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde som finnes på markedet. Trekkvognene skal benyttes til forsyningslogistikken til norsk sokkel, sier eier og daglig leder Kjetil Borlaug i Borlaug & Brosvik Transport AS (BB Transport).
Det er BB Transport, hvor Bring er deleier, som formelt har skrevet under på intensjonsavtalen med Scania.
– Vi har en klar målsetning om å være i front av omstillingen fra fossile til elektriske kjøretøy for å bidra til å redusere våre utslipp. Samtidig får vi muligheten til å øke farten i omstillingen sammen med våre kunder. Dette styrker vår allerede unike posisjon i Supply Base Logistics her i Norge, forteller direktør Anne Stenseth Kristoffersen i Bring Cargo AS.
Første elektriske lastebil i 2022
Bring og BB Transport har løpende testet de største elektriske lastebilene som er tilgjengelige på markedet. Valget om å skrive intensjonsavtale med Scania kommer som følge av denne testingen.
– Godset vi kjører til energimarkedet på norsk sokkel er blant det tyngste i landet. For at vi skal kunne trekke dette gjennom det norske landskapet, med store stigninger, er vi nødt til å ta i bruk de kraftigste trekkvognene. Det kan Scania tilby oss, derfor falt valget på dem, fortsetter Kjetil Borlaug.
Det er Scanias batterielektriske toppmodell 45S, som det nå er skrevet intensjonsavtale om å få levert. Disse bilene vil ha sju batteripakker med totalt 728 KWh.
Trekkvognene er godkjente for å kjøre vogntogvekter helt opp til 74 tonn.
De elektriske trekkvognene skal benyttes dedikert til forretningsområdet Bring Supply Base Logistics, altså leveransene av gods til energisektoren på norsk sokkel.
– Supply Base Logistics tok i bruk den første el-lastebilen i 2022 for kjøring lokalt i Stavanger, men per nå så finnes det ingen trekkvogner i denne størrelsen som tåler vekten, topografien og distansene mellom forsyningsbasene i Norge. Nå kommer teknologien og drivllinjene som muliggjør dette. Da er det viktig for oss som en ledende aktør i bransjen og sikre oss tilgang på disse kjøretøyene så snart de er tilgjengelig, forklarer direktør Stenseth Kristoffersen.
LES OGSÅ:
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Scania vurderer andre batterileverandører for å komme ut av Northvolt-floken
-
Scania øker forspranget
-
Blandet tredje kvartal hos de tunge
-
Scanias nye ladeselskap på plass i Norge
-
– Vi skal åpne fire-fem nye biogass-stasjoner hvert år fremover
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
Scania rydder plass til større batteripakke
-
Kollisjonsputer blir standard hos Scania
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av