-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny varebil, kun for batteridrift
Altfor ofte er elektriske varebiler en ombygget dieselbil. Den nye, fra GM-Partner Wuling, er konstruert for batteridrift fra bunnen.
Også Wuling har hatt varebiler tidligere, men de tilhører den kjente oppskriften med å rive ut dieselen og så se om det finnes plass til batterier og elmotorer.
Den nye fra SAIC-GM-Wuling heter YangGuang, og ikke bare er den konstruert rundt en ren batteripakke – her blir det aldri plass til noen dieseltank – den er konstruert rundt Wulings nye Red batterier med smart temperaturkontroll for den ultratynne batteripakken på bare 148 mm.
Den mater en elmotor på 80 hk, og det er snakk om rekkevidde på enten 120 eller 300 km avhengig av kapasiteten.
Snutebil
Litt paradoksalt er det kanskje at den forrige varebilen derfra, RongGuang, som har en dieselmotor, har en helt flat front. Mens den nye, som kunne gjemt bort komponentene i den elektriske drivlinjen hvor som helst, har noe som ser ut som et typisk motorpanser der i front.
Snutebil!
Årsaken er noe så prosaisk som kollisjonssikkerhet.
Også slike biler vil også gjerne samle noen poeng for fotgjengerbeskyttelse, når de kastes ut i NCAP-prøvene.
Slik bilen ble vist ved debuten har den et varerom på 283 x 168 x 137 cm, og et volum på 6,5 kubikk. Gulvet ligger 60 cm over overflaten.
De startet forhåndssalget i februar og det vil sikkert komme flere versjoner snart.
LES OGSÅ:
-
Toyota Proace Max: Dette blir prisene
-
- Større pisk, og noen flere gulrøtter i bilpolitikken
-
Skywell – starter med en varebil
-
Vekstplaner: – Vi kommer til å drifte 1.000 til 1.500 varebiler
-
Her er den nye direktøren for Volkswagen Nyttekjøretøy
-
Slik vil Ford sikre førsteplassen
-
Andelen elvarebiler går ned: - Det bør være en øyeåpner for politikerne
-
Skal sikre raskere og mer nøyaktig batteridiagnostikk
-
– Nå setter vi en stopper for misbruk av arbeidstakere i varebilbransjen
-
Misfornøyd med myndighetene - lanserer «miljøkampanje»