-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota Proace Max: Dette blir prisene
– Med denne lanseringen tar vi enda et steg for å imøtekomme behovene til norske yrkesbilsjåfører, og vi har store forventninger til den elektriske varianten av Proace Max, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.
Pawlak mener at med Proace Max på plass, har Toyota nå en komplett flåte som dekker alle behov innen lette nyttekjøretøy.
– Proace Max er den siste brikken som faller på plass hos Toyota Professionals sin satsing i Norge. Den nye modellen gir norske bedrifter større fleksibilitet og valgmuligheter i alle størrelser og segmenter, sier han.
Proace Max er som kjent det tredje produktsegmentet for varebiler der Toyota samarbeider med Stellantis-konsernet, som står bak merker som Citroën, Fiat, Opel og Peugeot.
Fra før er det modellene Proace City og Proace Toyota henter ut av dette samarbeidet.
420 kilometer
Den batterielektriske Proace Max har en rekkevidde på opptil 420 km (WLTP-kombinert syklus).
Takket være et batteri på 110 kWt er det er rekkevidde nok til at bedrifter kan dekke lokale reiseruter uten å måtte lade hver dag, mener Toyota.
Lading til 80 % med et 150 kW hurtigladesystem tar rundt 55 minutter. Bilen har en ombordlader som håndterer AC-lading med 11 kW.
Maksimal ytelse er oppgitt til 272 hestekrefter, og Proace Max Electric har et maksimalt dreiemoment på 410 Nm. Modellen blir registrert som lastebil med en totalvekt på 4250 kg.
L3H2-varianten har en nyttelast på 1229 kg og en maksimal hengervekt på 2400 kg. Den største varianten L4H3 har et varerom på hele 17 m3. Selv om bilen er registrert som lastebil, kan den kjøres av personer i næring med førerkort klasse B.
Også diesel
Èn dieseldrivlinje er tilgjengelig fra lansering, med 180 hestekrefter og automatgir med 8 trinn. Den største dieselmodellen (L4H3) har en hengervekt på inntil 3000 kilo.
Proace Max Electric leveres i to forskjellige lengder og høyder, med en startpris fra 843 300 kr inkl. mva.
Proace Max med dieselmotor har en startpris på kr 829 400 inkl. mva og tilbys i to lengder og høyder fra lansering:
LES OGSÅ:
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
– Vi er i stand til å levere til de største innkjøperne
-
Ett skritt nærmere Hilux på hydrogen
-
Stellantis satser enda tyngre på elektriske varebiler
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
Med generator i hekken
-
Handicap – fordi de er så flinke
-
Nye fjes og ny pris
-
Gjøkunge med ambisjoner
-
På finessejakt i den nye Tacoma