-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

DSV storhandler el-Volvoer
At store transportører handler firesifret antall lastebiler i slengen har vi nesten blitt vant til. Men tresifret antall elektriske lastebiler i ett jafs er fremdeles ganske sjelden.
Nå er det DSV, altså et av de største transport- og logistikkselskapene i verden, som har vært på storhandel.
Hver dag transporterer mer enn 20 000 lastebiler gods for selskapets kunder verden over, og et stadig voksende antall av disse blir elektriske eller vil gå på fornybare drivstoff i årene som kommer.
Nå har DSV med sine underleverandører, sammen med Volvo Trucks, begynt å planlegge utrullingen av 300 elektriske lastebiler på tvers av DSVs organisasjon i Europa.
Selskapets plan er å rulle ut 2000 elektriske lastebiler i flåten innen 2030.
Med denne ordren vil DSV ha en av de største selskapseide flåtene av tunge elektriske lastebiler i Europa.
Avtalen inkluderer også 500 Volvo-lastebiler med diesel- og gassdrevne drivlinjer. Alle lastebilene er planlagt levert mellom 2024 og 2026.
De nye lastebilene som skal leveres til DSV inkluderer den nye FH Aero Electric.
DSV er den største befrakteren av varer for Volvo Group, og selskapet har allerede elektriske lastebiler fra Volvo i flåten sin. Disse lastebilene blir brukt i Sverige og Danmark, og DSV har etablert ladeinfrastruktur med strøm fra solcellepaneler ved sine distribusjonssentre i begge land.
Både DSV og Volvo Group har forpliktet seg til Science-based targets-initiativet.
LES OGSÅ:
-
Volvo-sjefen om diesel versus elektrisk: – Det er ikke snakk om enten eller
-
Skogens nye konge har 780 hestekrefter: – Det er mye mer respons
-
Får fremdeles ikke utnyttet sine nyeste førerhus: – Går glipp av store CO2-besparelser
-
Gir seg som sjef i Volmax
-
Førerløse lastebiler: – Innen fem år vil vi ha mange prosjekter i gang
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Her snakker vi virkelig om dritt-transport!
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra
-
Scania øker forspranget
-
Tar ytterligere grep for å verne om fotgjengere og syklister