-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DSV storhandler el-Volvoer
At store transportører handler firesifret antall lastebiler i slengen har vi nesten blitt vant til. Men tresifret antall elektriske lastebiler i ett jafs er fremdeles ganske sjelden.
Nå er det DSV, altså et av de største transport- og logistikkselskapene i verden, som har vært på storhandel.
Hver dag transporterer mer enn 20 000 lastebiler gods for selskapets kunder verden over, og et stadig voksende antall av disse blir elektriske eller vil gå på fornybare drivstoff i årene som kommer.
Nå har DSV med sine underleverandører, sammen med Volvo Trucks, begynt å planlegge utrullingen av 300 elektriske lastebiler på tvers av DSVs organisasjon i Europa.
Selskapets plan er å rulle ut 2000 elektriske lastebiler i flåten innen 2030.
Med denne ordren vil DSV ha en av de største selskapseide flåtene av tunge elektriske lastebiler i Europa.
Avtalen inkluderer også 500 Volvo-lastebiler med diesel- og gassdrevne drivlinjer. Alle lastebilene er planlagt levert mellom 2024 og 2026.
De nye lastebilene som skal leveres til DSV inkluderer den nye FH Aero Electric.
DSV er den største befrakteren av varer for Volvo Group, og selskapet har allerede elektriske lastebiler fra Volvo i flåten sin. Disse lastebilene blir brukt i Sverige og Danmark, og DSV har etablert ladeinfrastruktur med strøm fra solcellepaneler ved sine distribusjonssentre i begge land.
Både DSV og Volvo Group har forpliktet seg til Science-based targets-initiativet.
LES OGSÅ:
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Her snakker vi virkelig om dritt-transport!
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra
-
Scania øker forspranget
-
Tar ytterligere grep for å verne om fotgjengere og syklister
-
Blandet tredje kvartal hos de tunge
-
– Vi skal åpne fire-fem nye biogass-stasjoner hvert år fremover
-
– At norske myndigheter somler med noe som skal spare liv i trafikken, er skuffende
-
Volvo-topp til SO Vetrhus
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer