-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
ID. Buzz Cargo får flere oppgraderinger
Mer effekt, mer utstyr, økt tilhengerkapasitet og firehjulsdrift.
I 2023 ble en elektrisk varebil for første gang det mest solgte nyttekjøretøyet under 3,5 tonn. Om du lurer: Ja, det var Volkswagen ID. Buzz Cargo. 3.407 slike ble registrert i Norge i 2023, og til nå er nesten 5.500 eksemplarer registrert.
Nå forteller importøren at det samtidig kommer flere andre oppgraderinger.
- Vi har nylig åpnet for bestilling av oppgraderte ID. Buzz Cargo, og etter sommeren 2024 vil vi åpne for bestilling av 4MOTION firehjulsdrift. Vi vet at firehjulsdrift er noe norske kunder setter pris på, og vi forventer stor interesse for bilen, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Oppgraderingene innebærer større batteripakke og større motor.
Effekten øker fra 204 hestekrefter til 286 hestekrefter for varianten med tohjulsdrift, og til 340 hestekrefter for 4MOTION-utgaven.
Begge utgavene vil også ha et dreiemoment på 550 newtonmeter, og i tillegg få økt tilhengervekt.
YrkesBil har spurt hva som blir den nye tilhengerkapasiteten, og fikk følgende svar fra Stian Blindheim, kommunikasjonssjef for Volkswagen i Harald A. Møller:
«Dagens modell har 1.000 kg hengervekt. Estimert hengervekt på oppgradert modell med tohjulstrekk er 1.200 kg, mens vi foreløpig ikke har et estimat på hengervekt for modellen med 4MOTION».
(artikkelen fortsetter under)
I oppgraderte versjoner er også både forvarming av batteriet og forbedret ladehastighet på plass.
ID. software 5.2 og forbedret infotainment-skjerm som nå måler 12,9 tommer er også en del av pakken.
Standard utstyrsnivå er også økt sammenlignet med tidligere modell, og blant annet er nå både intelligent hastighetsassistent, trafikkskiltgjenkjenning og Lane Assist på plass.
Det er også Førerassistentpakke, som blant annet inkluderer blindsoneassistent med rear traffic alert og utstigningsvarsel. Bilen kan også leveres med varmepumpe som tilvalg.
LES OGSÅ:
-
Her er den nye direktøren for Volkswagen Nyttekjøretøy
-
Andelen elvarebiler går ned: - Det bør være en øyeåpner for politikerne
-
– Vi ønsker å fase ut de fossildrevne motorene så raskt som mulig
-
Sjefen for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge slutter
-
Her er nye Volkswagen Transporter
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av
-
Derfor vil Ford-importøren tilby varebilen som ladbar hybrid - mens Volkswagen-importøren dropper den
-
Ladbar hybrid-variant av Caddy - men den kommer ikke til Norge
-
Arendalsuka 2024 er spekket av bil- og transportrelaterte spørsmål - her er høydepunktene
-
Åpner for bestilling av ID. Buzz Cargo med firehjulsdrift