FLERE BUDSKAP: Øyvind Rognlien Skovli, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt hos Volkswagen-importøren, Harald A. Møller AS, forklarer her hvorfor de sier nei takk til alle ikke-elektriske personbilprodukter, og ja takk til diesel i nyttekjøretøyene i overskuelig fremtid.

Volkswagen-importøren om varebiler:

– Vi ønsker å fase ut de fossildrevne motorene så raskt som mulig

Harald A. Møller AS sluttet å selge Volkswagen personbil med bensin- eller dieselmotor i Norge fra nyttår 2024. Nå som også Transporter skal tilbys som batterielektrisk: Hvor lenge de kan de leve med ikke å gjøre samme valg for nyttekjøretøyene?

For første gang kommer Volkswagen Transporter, nå i syvende generasjon, med ren batterielektrisk drivlinje som et alternativ fra fabrikk. Også med firehjulsdrift etter hvert.

Samtidig skal nye Transporter tilbys med dieselmotor – også i Norge – men spørsmålet er: Hvor lenge?

– Vi ønsker å fase ut de fossildrevne motorene så raskt som mulig, også for nyttekjøretøyene, sier Øyvind Rognlien Skovli til YrkesBil.

Han er direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt hos importøren, Harald A. Møller AS, og svarer her på hvilket tidsperspektiv importøren har for å tilby nyttekjøretøy-modeller med fossildrevet motor:

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS