-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rekord-ordre for Volvo
Bestillingen er på inntil 1.000 elektriske lastebiler.
Volvo Trucks har undertegnet en intensjonsavtale på 1.000 elektriske lastebiler fra nå og til 2030.
Kunden er sveitsiske Holcim, en av verdens største leverandører av byggeløsninger.
Avtalen er visstnok den største kommersielle ordren for Volvos elektriske lastebiler til nå.
De nye elektriske lastebilene skal benyttes på tvers av Holcims virksomhet i Europa fra nå og til 2030.
De første 130 elektriske Volvo FH- og FM-lastebilene blir levert til markeder som Frankrike, Tyskland, Sveits og Storbritannia i fjerde kvartal 2023 og i 2024.
Partnerskap
Avtalen er et resultat av et bredere partnerskap mellom Holcim og Volvo Group.
– Langsiktig samarbeid og et sterkt engasjement for å virkelig gjøre en forskjell er essensielt for å gjøre store CO2-reduksjoner til en realitet, sier Martin Lundstedt, administrerende direktør i Volvo Group.
– For å oppnå netto nullutslipp må man ha omfattende samarbeid på tvers av verdikjedene. Vi er glade for samarbeidet med Volvo om å redusere utslipp fra våre europeiske virksomheters logistikk med elektriske flåter, noe som fremmer målet vårt om å nå 30 % utslippsfrie tunge lastebiler innen 2030, sier Jan Jenisch, styreformann og administrerende direktør i Holcim.
Kan spare 50.000 tonn
Ved å erstatte 1.000 eksisterende Volvo FH diesellastebiler med Volvo FH Electric, som bruker strøm fra fornybare kilder på en typisk rute, vil man kunne spare opp mot 50.000 tonn CO2 hvert år.
Begge selskapene har forpliktet seg til Science Based Targets-initiativet, og begge har vært med å stifte First Movers Coalition (FMC).
LES OGSÅ:
-
Misfornøyd med myndighetene - lanserer «miljøkampanje»
-
Veivesenet og Miljødirektoratet: Vil fremskynde nullutslippsmål for varebiler med tre år
-
Scout-krangling fra dag en
-
Entreprenør: – Generaltabbe å sidestille elektriske lastebiler og de med gassmotor
-
Unibuss kjøper ny ladeløsning: «Skal sikre pålitelig drift, selv under de tøffeste vinterforholdene»
-
Blandet tredje kvartal hos de tunge
-
Oslo: Sjåførene trives med el-lastebiler - men mange bedrifter vil vente til etter 2030 med å bli helt fossilfrie
-
Scanias nye ladeselskap på plass i Norge
-
– Vi skal åpne fire-fem nye biogass-stasjoner hvert år fremover
-
– At norske myndigheter somler med noe som skal spare liv i trafikken, er skuffende