-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rekord-ordre for Volvo
Bestillingen er på inntil 1.000 elektriske lastebiler.
Volvo Trucks har undertegnet en intensjonsavtale på 1.000 elektriske lastebiler fra nå og til 2030.
Kunden er sveitsiske Holcim, en av verdens største leverandører av byggeløsninger.
Avtalen er visstnok den største kommersielle ordren for Volvos elektriske lastebiler til nå.
De nye elektriske lastebilene skal benyttes på tvers av Holcims virksomhet i Europa fra nå og til 2030.
De første 130 elektriske Volvo FH- og FM-lastebilene blir levert til markeder som Frankrike, Tyskland, Sveits og Storbritannia i fjerde kvartal 2023 og i 2024.
Partnerskap
Avtalen er et resultat av et bredere partnerskap mellom Holcim og Volvo Group.
– Langsiktig samarbeid og et sterkt engasjement for å virkelig gjøre en forskjell er essensielt for å gjøre store CO2-reduksjoner til en realitet, sier Martin Lundstedt, administrerende direktør i Volvo Group.
– For å oppnå netto nullutslipp må man ha omfattende samarbeid på tvers av verdikjedene. Vi er glade for samarbeidet med Volvo om å redusere utslipp fra våre europeiske virksomheters logistikk med elektriske flåter, noe som fremmer målet vårt om å nå 30 % utslippsfrie tunge lastebiler innen 2030, sier Jan Jenisch, styreformann og administrerende direktør i Holcim.
Kan spare 50.000 tonn
Ved å erstatte 1.000 eksisterende Volvo FH diesellastebiler med Volvo FH Electric, som bruker strøm fra fornybare kilder på en typisk rute, vil man kunne spare opp mot 50.000 tonn CO2 hvert år.
Begge selskapene har forpliktet seg til Science Based Targets-initiativet, og begge har vært med å stifte First Movers Coalition (FMC).
LES OGSÅ:
-
– Alt er tilrettelagt for yrkessjåfører
-
Serieproduksjonen starter i 2025 - men her får vi prøve MANs nye eTruck på norsk vei
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Oslo kommune med støtte-finte: – Enova svekker tempoet i omstillingen lenge før vi er i mål
-
Har gitt støtte til 1.800 ladepunkter - nå er det slutt
-
Her snakker vi virkelig om dritt-transport!
-
Skal undersøke om «gråareal» ved E18 kan gi soldrevne lastebiler
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Statens vegvesen lover storstilt utbygging av døgnhvileplasser og ladestasjoner
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra