-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

40 år med TurboStar
Iveco feirer en av sine mer ikoniske modellvarianter.
TurboStar ble introdusert første gang i 1984. Med usynkronisert girkasse og 420 hesters V8-motor i de kraftigste variantene - og en del utstyr som på den tiden ikke var helt vanlig - vakte modellen interesse blant lastebilentusiaster.
Kjell-Ove Trommedalen, som har nesten 40 års erfaring fra sin tid i Iveco, og over 50 års erfaring fra bilbransjen, husker godt lanseringen i Norge.

- Med motoralternativer på 330 hestekrefter og en kraftig V8 på 420 hestekrefter, var TurboStar en imponerende innovasjon. 17-liters motoren overgikk alt som hadde vært før, sier Trommedalen.

TurboStar kom med to alternativer for girkasse. Den første var en 16-trinns synkronisert og den andre var en 13-trinns usynkronisert, amerikansk girkasse.
- Den usynkroniserte 13-trinns girkassen var en utfordring for mange, men for de som mestret den, var den en glede å bruke. Du trengte ikke å bruke clutch når du skiftet gir, du hadde turtallet i øret og følte når det var riktig tidspunkt å skifte, forteller Trommedalen.

- Dette gjorde kjøringen mye mer effektiv, spesielt i lange og krevende bakker. Du fikk en sømløs overgang når du skiftet gir, og det var tydelig å se effektiviteten når man demonstrerte det, utdyper han.
Med moderne design finpusset i vindtunnel, og tidsriktige interiør, mener Trommedalen at TurboStar hevet det italienske merkets image da den ble lansert.
- Inne i bilen var det romslig og komfortabelt. TurboStar ble også berømmet for å være retningsstabil, noe som ga en god kjøreopplevelse, sier han.


LES OGSÅ:
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer
-
«Nye Iveco» i Norge: Mindre skreddersøm og mer volum
-
Hurtig ny leder for Hedin Nordic Truck
-
Ny bil i ETS2
-
Hedin styrker det norske Iveco-laget med erfaren bransjemann
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Ferrari oppgraderer lastebilparken
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Hedin klar for å få fart på Iveco