-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
40 år med TurboStar
Iveco feirer en av sine mer ikoniske modellvarianter.
TurboStar ble introdusert første gang i 1984. Med usynkronisert girkasse og 420 hesters V8-motor i de kraftigste variantene - og en del utstyr som på den tiden ikke var helt vanlig - vakte modellen interesse blant lastebilentusiaster.
Kjell-Ove Trommedalen, som har nesten 40 års erfaring fra sin tid i Iveco, og over 50 års erfaring fra bilbransjen, husker godt lanseringen i Norge.
- Med motoralternativer på 330 hestekrefter og en kraftig V8 på 420 hestekrefter, var TurboStar en imponerende innovasjon. 17-liters motoren overgikk alt som hadde vært før, sier Trommedalen.
TurboStar kom med to alternativer for girkasse. Den første var en 16-trinns synkronisert og den andre var en 13-trinns usynkronisert, amerikansk girkasse.
- Den usynkroniserte 13-trinns girkassen var en utfordring for mange, men for de som mestret den, var den en glede å bruke. Du trengte ikke å bruke clutch når du skiftet gir, du hadde turtallet i øret og følte når det var riktig tidspunkt å skifte, forteller Trommedalen.
- Dette gjorde kjøringen mye mer effektiv, spesielt i lange og krevende bakker. Du fikk en sømløs overgang når du skiftet gir, og det var tydelig å se effektiviteten når man demonstrerte det, utdyper han.
Med moderne design finpusset i vindtunnel, og tidsriktige interiør, mener Trommedalen at TurboStar hevet det italienske merkets image da den ble lansert.
- Inne i bilen var det romslig og komfortabelt. TurboStar ble også berømmet for å være retningsstabil, noe som ga en god kjøreopplevelse, sier han.
LES OGSÅ:
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Ferrari oppgraderer lastebilparken
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Hedin klar for å få fart på Iveco
-
Scania øker forspranget
-
De største stjernene på Oslo Motor Show
-
Italienske delikatesser til Oslo Motor Show
-
– Vi skal åpne fire-fem nye biogass-stasjoner hvert år fremover
-
– Denne er spennende, ikke minst for det norske markedet
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av