-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ferrari oppgraderer lastebilparken
16 nye Iveco i den ikoniske racingfargen Rosso Corsa skal frakte steilende hingster verden rundt.
Mens Formel 1-førerne gjør opprør mot FIA-president Mohammed Ben Sulayem, og krangler om alt fra banning og bøter til undertøy og smykker (helt sant!), går livet i paddocken og logistikken rundt verdens største motorsportssirkus sin skjeve gang.
Og på samme måte som Formel 1 må sies å være toppidrett, er innsatsen og prestasjonene i kulissene gjerne minst like imponerende. I alle fall om man er logistikk- og transportnerd.
Der skal blant annet racerbiler, verkstedsutstyr, reservedeler, garderober og cateringutstyr, ja nærmest komplette små samfunn, på relativt begrenset tid pakkes ned, transporteres effektivt verden rundt, pakkes opp og klargjøres til neste løp.
I dette arbeidet er det, foruten folkene, lastebilene og varebilene som er de store stjernene.
En av de mer ikoniske «racerbilfrakterne» i historien må være Fiat 642 RN2 bygget av Bartoletti på 1950-tallet, med plass til to biler på taket og en bil på det nedre planet bak verkstedet.
Foruten Fiat-transportere har Scuderia Ferrari blant annet også benyttet seg av lastebiler fra italienske OM (Officine Meccaniche), som etter hvert ble innlemmet i det som i dag er Iveco.
Partnerskapet mellom Iveco og Ferrari er heller ikke av helt ny dato.
Det er mer snakk om at de to selskapene nå forlenger og fornyer et mer enn 20 år gammelt samarbeid, som i realiteten nok er enda lenger enn som så - om man inkluderer de overnevnte relasjonene.
Iveco forteller at de har dresset opp 15 nye S-Way og en ny Daily som stilles til disposisjon for det legendariske Formel 1-teamet, som nå heter Scuderia Ferrari HP.
En elektrisk eDaily skal også legges til i «flåten» innen året er omme, sies det.
For samarbeidet går selvsagt utover bare transport (obs: pompøs-alarm): «Samarbeidet representerer en delt visjon om bærekraft og innovasjon», ifølge pressemeldingen.
- Vår forpliktelse til bærekraft driver oss til å være ledende innen nullutslippsmobilitet, mens Ferrari fremmer prinsippet om teknologisk nøytralitet, og nylig åpnet sin nye e-bygning for produksjon og utvikling av motorer, forteller Carlotta Mathis.
LES OGSÅ:
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Hedin klar for å få fart på Iveco
-
Scania øker forspranget
-
De største stjernene på Oslo Motor Show
-
Italienske delikatesser til Oslo Motor Show
-
– Vi skal åpne fire-fem nye biogass-stasjoner hvert år fremover
-
– Denne er spennende, ikke minst for det norske markedet
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av
-
Solid Scania-overtak blant de tunge - men ikke med elbiler