-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fem stjerner til Maxus' nye pickup
Euro NCAP har kollisjonstestet Maxus' nye elektriske pickup, eTerron 9.
Der oppnådde pickupen full pott, med fem stjerner.
Dermed skal den være den første pickupen i sitt segment som oppnår denne sikkerhetsklassifiseringen fra Euro NCAP.


Maxus-søsknene e-Deliver 7 og e-Deliver 9 har fra før oppnådd Gold Rating fra Euro NCAP i varebilklassen.
– Med eTerron 9 tar Maxus et viktig steg fremover. Vi kan nå tilby elbiler for alle behov – fra kompakte elvarebiler til kraftige pickup-modeller med høyt sikkerhetsnivå, firehjulstrekk, lang rekkevidde og imponerende 3,5 tonn hengervekt, sier Mattias Ottersen, salgssjef i Maxus Norge.
Kollisjonssikkerhet
Maxus eTerron 9 er bygget på en elektrisk plattform og en hybridstruktur av stål og aluminium, hvor over 73 prosent består av høy- og ultrahøystyrkestål, ifølge produsenten.
Konstruksjonen skal gi god kollisjonssikkerhet og beskyttelse for både passasjerer og fotgjengere.
«Den integrerte strukturen, hvor ramme og selvbærende karosseri er nøye sammenkoblet, fordeler kollisjonskrefter effektivt for maksimal sikkerhet», beskriver Maxus med egne ord.

Rekordhøye sikkerhetspoeng
Kjøretøyet er utviklet for å beskytte både sine egne passasjerer og andre kjøretøy ved en kollisjon, i tråd med Euro NCAPs strenge krav.
91 poeng for beskyttelse av voksne passasjerer skal være den høyeste poengsummen noen gang oppnådd av en pickup i femstjernersklassen.
84 poeng for fotgjengerbeskyttelse, skal også være bra sammenlignet med andre i segmentet.
– Det er imponerende at en så stor bil som eTerron 9 klarer å oppnå fem stjerner i Euro NCAP. Dette beviser at det er mulig å kombinere størrelse, kraft og elektrisk drift uten å gå på akkord med sikkerheten. Som den første elektriske pickupen til å oppnå dette resultatet, setter eTerron 9 en ny standard for sikkerhet i sitt segment, sier Mattias Ottersen.
Ytterligere informasjon om pris og spesifikasjoner offentliggjøres på et senere tidspunkt.
LES OGSÅ:
-
Misfornøyd med myndighetene - lanserer «miljøkampanje»
-
– Maxus bør være et topp fem varebilmerke i Norge innen veldig kort tid
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av
-
Maxus e-Deliver 7: Litt mer konkret om levering
-
Maxus e-Deliver 7: Hevder dette blir første elvarebil med firehjulsdrift
-
Maxus passerte millionen
-
Nytt merke og ny «transporter»
-
Maxus får en søt lillesøster