-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maxus e-Deliver 7: Litt mer konkret om levering
For en måned siden omtalte vi Maxus e-Deliver 7 4x4 i forbindelse med norsk lansering. Nå kommer litt mer konkret leveringsinformasjon.
Det er ikke godt å vite hva importøren har forventet, for signalene de sendte ut for en måned siden var at modellen med firehjulsdrift skulle komme til landet mot slutten av andre halvår.
Nå skriver de imidlertid i en ny pressemelding at bilen blir «tilgjengelig tidligere enn forventet».
– Vi er glade for å kunne meddele at e-Deliver 7 4x4 vil være leveringsklar allerede tidlig i fjerde kvartal i år. I en tid hvor mange lanseringer blir forsinket, er det en glede å kunne fremskynde leveringen av e-Deliver 7 med firehjulstrekk, sier Mathias Ottersen, salgssjef i Maxus Norge.
Det er et sug i markedet etter elektriske varebiler med firehjulsdrift, og foreløpig er utvalget begrenset til to ombygde personbiler – nemlig Voyah Dream og Kia EV9.
Les mer om Maxus e-Deliver 7 4x4 i vår forhåndsomtale som du finner under.
LES OGSÅ:
-
Misfornøyd med myndighetene - lanserer «miljøkampanje»
– Når myndighetene ikke gjør nok for å fremme elektriske varebiler, tar vi ansvar. Grønne kampanjedager er vår måte å vise at skiftet til nullutslipp også er mulig i næringstransport, sier Mathias Ottersen, salgssjef i Maxus Norge.
-
– Maxus bør være et topp fem varebilmerke i Norge innen veldig kort tid
...og «på litt sikt» har den norske importøren, RSA, stilt inn siktet på pallplass i det norske varebilmarkedet for Maxus. Selvtilliten ble ikke mindre av alle produktnyhetene som ble vist frem i Hannover.
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av
Er du i tvil? Svaret er: reis til Hannover. Foruten mulighet til å prøvekjøre elsk-hat-objektet Tesla Semi, eller dens kinesiske make Windrose, får du et unikt innblikk i fremtidens transportbransje. Både det som skal skje i morgen, og i overmorgen. Kanskje. (For ikke alt som vises på IAA vil bli noe av - men det er jo også litt av moroa).
-
Maxus e-Deliver 7: Hevder dette blir første elvarebil med firehjulsdrift
Maxus-importør RSA melder at nye e-Deliver 7 «kommer med firehjulsdrift i løpet av andre halvdel av 2024».
-
Maxus passerte millionen
Maxus er fremdeles et relativt nytt innslag i det norske varebilmarkedet, men med en million produserte biler er det ikke lenger for noen småprodusent å regne.
-
Nytt merke og ny «transporter»
Den største nyheten fra RSA i det nye året er at de tar inn enda et nytt merke (bombe!). Koreanske KGM, tidligere kjent som SsangYong, er det nye satsingsområdet. Og at Maxus kommer med en potensiell salgsbombe. Dessuten varsler RSA-sjef Frank Dunvold flere varebilspesialiserte forhandlere.
-
Maxus får en søt lillesøster
Dersom spesifikasjonene og prisen stemmer, er det ikke akkurat noe handicap at produktet i tillegg ser bra ut. Da burde den nye minivanen fra Maxus, Dana, ha gode sjanser.
-
Volkswagen-dominans i varebilmarkedet
Mens antall førstegangsregistrerte nye personbiler sank med 27 prosent i 2023, sammenlignet med året før, økte totalmarkedet for varebiler med 1,3 prosent.
-
God plass til passasjerer og bagasje
De første Mifa9 har endelig kommet i Norge, og i dag offentliggjør Maxus Norge prisene for nykommeren som er godt egnet som taxi eller storfamiliebil.
-
– Vi må slutte å være så opptatt av WLTP, og heller la kunden teste bilene der de skal brukes
Det å selge elvarebiler er et eget fag. Forhandlerkonsernet RSA Bil satser stort på å profilere nye varebilsentre og lar kundene få låne en elvarebil i en uke for å se om det fungerer.