-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Opplæringskontoret for Bilfag AS Trondheim:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
MyCar:
Bruktbilselger
-
MyCar:
Daglig leder
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Montør/tekniker
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Bertel O. Steen Lørenskog:
Bilmekaniker
-
Bodø Bilskadesenter AS:
Sekretær
-
Bilverksted Råbekken AS:
Bilmekaniker
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Techno Classic Norway:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Autoskade Elverum AS:
Driftsleder
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![LANGKJØRING: Med standard tverrstilte tankalternativ er rekkevidden på over 1000 km.](https://image.yrkesbil.no/4100665.webp?imageId=4100665&x=13.73&y=14.45&cropw=76.64&croph=71.43&width=960&height=394&format=jpg)
Lanserer flere gassalternativer for buss
Scania legger til en LBG/LNG-variant av Touring, som kan kjøre på naturgass, biogass, eller en blanding av de to.
Det nye gassdrivlinjealternativet for Scania Touring kommer i tillegg til produsentens nåværende gassportefølje, som inkluderer busser og turbusser bygget med eksterne påbyggerpartnere, som Scania Beulas DD LBG/LNG, samt Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG som ble presentert på Busworld i fjor.
- Den varianten er et utmerket alternativ for ekspressbuss-
og langdistanseoperatører som ønsker å bli mer bærekraftige, uten massive
investeringer eller negativ innvirkning på driften, sier Carl-Johan Lööf,
leder for produktstyring, People Transport Solutions, Scania.
![Den nye varianten kommer med 13-liters gassmotor som yter 410 hk (302 kW) og 2000 Nm.](https://image.yrkesbil.no/4100675.webp?imageId=4100675&width=960&height=548&format=jpg)
- Dette produktet gir deg kraft, dreiemoment og rekkevidde som tilsvarer en dieseldrevet buss, samtidig som det reduserer støynivået og gir lavere driftskostnader, hevder Lööf.
Biogass har lenge vært brukt i komprimert form for å drive by- og forstadsbusser. I løpet av de siste årene har teknologiutviklingen gjort det mulig å kjøle ned gassen og omdanne den til energitett væske – LBG/LNG – noe som gjør den til en mer levedyktig løsning for tunge nyttekjøretøy som opererer langdistanseruter.
– Biogass kan spille en nøkkelrolle i å avkarbonisere tungtransport, spesielt i langdistanseapplikasjoner. Infrastrukturen for drivstoffproduksjon og tankstasjoner fortsetter å vokse, med store investeringer, ikke minst i Europa, sier Jonas Strömberg, Sustainable Transport Business Manager i Scania.
LES OGSÅ:
-
39 busser med stjernegrill til Agder-anbud
-
Jubileum: DAF ser tilbake på 75 år med variert bakgrunn
-
Oslobuss kjøper opp Unibuss Tur
-
Får etterlengtede biogass- og elbusser
-
Med denne skal Volvo bite fra seg i bussanbudene igjen
-
Med generator i hekken
-
– Leddbusser med drift på en aksel er ikke noe nytt i landet her
-
– Klar ambisjon om å være nummer én i turbuss-segmentet
-
Daimler Buses med større ambisjoner
-
Tungbilpakke til 3,7 milliarder i nye NTP