-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania bygger batterifabrikk med norsk hjelp
De nye produksjonslokalene for batterier til elektriske lastebiler og busser skal stå klare i 2023. Byggherre er norske Hallgruppen.
Oppdraget til 130 millioner kroner skal gi et fabrikklokale på 15.000 kvadratmeter, plassert i tilknytning til resten av Scanias hovedfabrikk i Södertälje.
Her skal batteriene som gir fremdrift til elektriske lastebiler og busser både testes og masseproduseres.
Scania tilbyr nå både batterielektriske busser og lastebiler, og jobber - som "alle andre" - med å utvikle flere modeller.
Den nye batterifabrikken skal etter planen stå ferdig våren 2023 og vil sysselsette rundt 200 personer.
Scania opplyser at battericellene skal leveres fra Northvolt-fabrikken i Skellefteå, og de ferdige batteripakkene skal tilpasses Scanias øvrige modulære produksjon.
Som kjent har Scania lenge vært partner med Northvolt, en svensk start-up som ble etablert av den tidligere Tesla-ansatte Peter Karlsson, og har også en eierandel i selskapet.
For administrerende direktør Lars Dalgaard i Hallgruppen er jobben både inspirerende i seg selv og spennende med tanke på videre utvikling i Sverige.
– Vi er utrolig stolte over å få lov til å bidra til dette grønne batteriløftet for Scania. Dette er vår største jobb i Sverige hittil, og vi ser med spenning frem på mulighet for mange nye oppdrag i tiden som kommer, sier Dalgaard.
Konstruksjonen er en stålramme med sandwichpanel pluss et kontorhus i betong med teglefasade. Arbeidet ble igangsatt i sommer.