-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania ber om timeout
Scania har nettopp sendt ut en underlig pressemelding. Det er ikke helt åpenbart hva de egentlig vil fortelle, bortsett fra at det skal komme en nyhet til høsten, men de kan ikke si hvilken.
Kanskje vil den nyheten være så ny at du kanskje burde tenke på å utsette kjøpet av den nye bilen.
Eller som det heter på Scaniask: «I denne situasjonen mener vi det er rettferdig å gi potensielle kunder et godt beslutningsgrunnlag når de vurderer kjøp av ny Scania».
‘Denne situasjonen’ viser til at også Scania har problemer med leveranser fordi de mangler halvledere. Hva de mener med ‘godt beslutningsgrunnlag’ er imidlertid mindre klart.
Men meldingen forteller i hvert fall at nyhetene i den bilen du kanskje vil vente med å bestemme deg for å kjøpe, ikke blir kjent før ordresystemet åpner i november, og at de første bilene med de nye nyhetene - som blir de største nyhetene siden introduksjonen i 2016 - har en planlagt produksjonsstart i Q2 neste år.
Det er ikke ofte vi gjengir uredigerte pressemeldinger, men denne fortjener det:
Scania introduserer oppdaterte produkter i november
Scania ønsker å gi kunden et bedre beslutningsgrunnlag for å avgjøre når det er riktig tidspunkt å vurdere ny Scania-lastebil ved å kunngjøre at en introduksjon av en vesentlig oppdatert Euro 6 lastebilserie er planlagt for november 2021.
“Gitt situasjonen med rekordhøy etterspørsel, mangel på halvledere og kommende introduksjon av ny produktserie har vi besluttet å legge alle kortene på bordet,” sier Alexander Vlaskamp, Executive Vice President and Head of Sales and Marketing i Scania.
Scania har erfart rekordhøye salg i 2021. ”Vi, og resten av bransjen, strever med mangel på halvledere. Dette har resultert i lange leveringstider og i noen tilfeller forsinkede leveringer. I tillegg forbereder vi oss på vår største introduksjon siden 2016. I denne situasjonen mener vi det er rettferdig å gi potensielle kunder et godt beslutningsgrunnlag når de vurderer kjøp av ny Scania.
Scania avslører ikke nøyaktig tidspunkt eller innhold i introduksjonen. Den eneste lovnaden er chassisoppdateringer og “vesentlig” forbedret drivstofføkonomi, sammenlignet med dagens serie. Dette bør bli sett i sammenheng med at Scanias lastebiler har blitt kåret “Green Truck” fem år på rad av ledende, tyske bransjetidsskrifter.
Kunder kan forhåndsmelde interesse for den oppdaterte produktserien til sin selger.
Ordresystemet for disse lastebilene vil ikke være åpent før i november.
“Vi skal sikre at hele salgsstyrken har riktige verktøy og oppdatert informasjon på plass før introduksjonen av den nye 13-literserien i november. Vi er overbevist om at våre kunder vil sette pris på å få muligheten til å velge mellom en fantastisk lastebil fra dagens serie eller en vesentlig oppdatert lastebil, med planlagt produksjonsstart i andre kvartal 2022,” avslutter Vlaskamp.
Med den nye drivlinjen demonstrerer Scania sin dedikasjon til å drive skiftet mot et bærekraftig transportsystem, slik at vi kan møte klimamålene satt av Parisavtalen. Scania var den første kommersielle lastebilprodusenten til å sette klimamål som er godkjent av Science Based Target initiative (SBTi).