-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Daimler Buses med større ambisjoner
Se bort fra korona-årene og Daimlers bussdivisjon har tjent gode penger hvert år siden 2014. Nå vil de tjene enda bedre.
I fjor solgte Daimler Buses 26.000 biler. Det tilsvarer en
økning på ni prosent, og gjør blant annet at de fremdeles kaller seg verdens
største bussprodusent.
De omsatte for 4,6 milliarder Euro som er en økning på solide 25 %. Av det satt de igjen med et resultat på 214 millioner Euro.
Det betyr en driftsmargin på 4,7 % - vesentlig over de 0,4 prosentene de klarte i 2022.
Og dermed fikk buss-sjefen, Till Oberwörder, blod på tann.
Ved fremleggelsen av årsresultatene sa han at han ville øke driftsmarginen. Først til åtte prosent, og så - nærmere 2030-tallet når markedet har utviklet seg mer positivt - ville han legge listen på ca. 9 prosent.
Det er spesielt det økende kravet til utslippsfrie busser i nærtrafikken som gjorde at han denne gangen snakket om de kommende årene som «bussens ti-år».
- Sjansene for å vokse er gode, sa han, -og den skal vi utnytte best mulig for oss og våre kunder.
Daimler har solgt elektriske bybusser siden 2018. Fra midten av dette tiåret kommer langrutebusser, og en gang før 2030 har de også turbussene sine klare. Blant annet en turbuss spesielt utviklet for det amerikanske markedet.
Men noe konkret mål for salg av elektriske busser ga han ikke. Han nøyde seg med:
- Vi er markedsledere, og det akter vi å fortsette å være.
Men han forlot selvfølgelig ikke temaet uten å snakke om både myndighetenes støtte og kravet til ladeinfrastruktur.
Siden elbusser fremdeles koster dobbelt så mye som dieselbussene er stykktallene fortsatt lave. Av de snaut 8.000 batterielektriske bussene som ble solgt i verden i fjor, var det bare ca. 500 som endte i Europa, ble det sagt.
LES OGSÅ:
-
Leander har kjørt turbuss siden han fylte atten år
-
Trucknor høster heder
-
Solaris-debut i Slemmestad
-
Brabus byr på bolig
-
Styrker laget med to nye selgere
-
Ruter sier de har lært: – Vi skal levere bedre den kommende vinteren
-
eIntouro: Opptil 500 kilometer på én lading
-
Bestilte 76 elbusser som aldri kom - nå har Nobina byttet leverandør
-
Disse må byttes innen nyttår
-
Unibuss kjøper ny ladeløsning: «Skal sikre pålitelig drift, selv under de tøffeste vinterforholdene»