-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania landet ny storavtale med Posten
Scania har vunnet sin fjerde rammeavtale med Posten Bring. Med det skal de levere biler i 23 av 27 kategorierer til postkonsernet de neste tre til seks årene.
Posten har som mål at alle egeneide kjøretøy skal gå på strøm eller biogass innen 2030.
Innen samme frist skal utslippene til Posten Bring reduseres med 38 prosent, sammenliknet med nivåene fra 2022, og alle utslipp skal kuttes innen 2040. Det betyr en reduksjon i utslipp på 90-95 prosent.
De siste 12 årene har utslippene fra Posten Bring blitt redusert med 62 prosent, ifølge konsernet selv, og de har Norges største kjøretøyflåte med rundt 2100 elektriske kjøretøy. Stadig flere av lastebilene benytter fossilfrie energikilder.
Stor leveranse
Rammeavtalen mellom Posten Bring og Scania er den fjerde i rekken.
I rammeavtalene har Posten Bring påfølgende minikonkurranser i ni ulike lastebilkategorier, som igjen er splittet mellom diesel, elektrisk og biogass. I den siste minikonkurransen vant Scania i 23 av de 27 totale klassene.
De første lastebilene skal leveres fra førstkommende sommer og frem mot sommeren 2025.
Avtalen med Norsk Scania for siste minikonkurranse betyr levering av et sted mellom 70 og 90 lastebiler i denne perioden.
Tre drivlinjer
Det vil være en miks av lastebiler med diesel, biogass og elektrisitet som drivstoff.
Sammensetningen av de ulike drivlinjene blir ikke fastslått før ENOVA har behandlet Postens søknader om støtte til elektriske lastebiler. Lastebilene som skal bestilles i denne anbudsrunden skal brukes over hele landet.
-
Hos Scania er vi både ydmyke og stolte over å bli valgt som en av Posten Brings
foretrukne leverandører, sier Christoffer Hermann, salgssjef for
flåtesalg hos Norsk Scania.
LES OGSÅ:
-
Bedre flåtestyring – færre biler
-
Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
Åpner nytt ladeanlegg for lastebiler - og tar i bruk elektrisk modulvogntog
-
Slik vil Skatteetaten og Posten Bring bekjempe a-krim i transportnæringen
-
Posten Bring undertegner ny avtale med Forsvaret
-
– Får vi ikke tak i energi, vil det forsinke omstillingen til grønn transport
-
Innen 2030 skal alle Posten Brings egeneide kjøretøy gå på strøm eller biogass
-
Equinor fortsetter samarbeidet med Posten Bring
-
Slik blir Posten Brings nye ladenettverk for tungbiler