-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Slik vil Skatteetaten og Posten Bring bekjempe a-krim i transportnæringen
Slike samarbeidsavtaler med Skatteetaten har vært vanlige innen bygg og anlegg, men Posten Bring er første selskap som inngår et slikt samarbeid i transportbransjen.
– Vi har over lengre tid hatt et pilotsamarbeidet med Skatteetaten og det har vist seg som et av de mest effektive virkemidlene vi har hatt i arbeidet med å bekjempe arbeidslivskriminalitet i varebilbransjen, sier Stefan Midteide i Posten Bring som er fagsjef Etikk i leverandørkjeden.
Så fornøyde er konsernet med resultatene at de nå utvider og forsterker avtalen til også å omfatte transportører innen tungtransport.
– Vi opplever at de seriøse aktørene verdsetter dette, sier Midteide.
Utveksler informasjon
Ifølge avtalen vil Posten Bring og Skatteetaten utveksle informasjon, der målet er å forsterke kontrollrutinene til førstnevnet og sørge for at useriøse aktører ikke inngår kontrakter med Posten Bring.
Målet er ikke å avslutte og kansellere avtaler med samarbeidspartnere.
– Dette er viktig å understreke, fordi deler av transportbransjen er ikke regulert godt nok av myndighetene. Vi fortsetter samarbeidet med selskaper som er seriøse og som vil forbedre seg, men avslutter samarbeid når det er nødvendig. I tilfellene vi finner mindre feil, ønsker vi å gi råd og veilede disse selskapene slik at de opptrer slik de skal gjøre, fortsetter Midteide.
Avhengige av samarbeid
Samarbeidsavtalene Skatteetaten har med store aktører i privat og offentlig sektor er et viktig redskap for å hindre arbeidslivskriminalitet.
– Vi er avhengige av å få med oss aktørene i bransjen dersom vi skal lykkes med å begrense handlingsrommet til useriøse aktører. For to år siden inngikk vi en intensjonsavtale med Posten Bring. Vi opplever at den har fungert etter hensikten, og vi ser konkrete resultater av samarbeidet. Derfor er det naturlig å forsterke samarbeidet videre med en samarbeidsavtale, sier divisjonsdirektør Odd Woxholt i Skatteetaten.
Skatteetatens samarbeidsavtaler
Skatteetaten har flere typer samarbeidsavtaler innen bekjempelse av arbeidslivskriminalitet.
Etaten har samarbeidsavtaler med store oppdragsgivere, med fylkeskommuner og kommuner, organisasjoner og med andre relevante aktører.
Nasjonalt tverretatlig analyse- og etterretningssenters (NTAES) sin situasjonsbeskrivelse fra 2020 viser at Skatteetatens samarbeidsavtaler har god effekt og reduserer risiko for arbeidslivskriminalitet.
LES OGSÅ:
-
Kontrollerer stadig flere tunge kjøretøy
-
Bedre flåtestyring – færre biler
-
Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
Statens vegvesen: - Generelt veldig god tilstand på de tunge kjøretøyene
-
Åpner nytt ladeanlegg for lastebiler - og tar i bruk elektrisk modulvogntog
-
Posten Bring undertegner ny avtale med Forsvaret
-
– Får vi ikke tak i energi, vil det forsinke omstillingen til grønn transport
-
Scania landet ny storavtale med Posten
-
Innen 2030 skal alle Posten Brings egeneide kjøretøy gå på strøm eller biogass