-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rekordår for Mercedes-Benz Vans
359.100 biler og en omsetning på 12,8 milliarder Euro – begge viser en vekst på 12 prosent – er nye rekorder for varebildelen til Daimler.
Dette blir åpenbart ingen sovepute. I forbindelse med offentliggjøringen av resultatene kunne Volker Mornhinweg fortelle at mer enn 2 milliarder Euro skal investeres i år og neste år.
Nye produkter skal få sitt, både pickupen og nye Sprinter er forholdsvis rett rundt hjørnet, så for eksempel skal Sprinter-fabrikkene i Düsseldorf og Ludwigsfelde få mer enn 10 prosent av denne summen.
LES OGSÅ: Godt år for Volkswagen Nytte
Flere gode ideer og nye tilbud
Men også andre, «mykere», produkter skal få sitt.
Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH skal være klar med sine første produkter i sommer en gang. Der snakker vi om nye former for leie, leasing og flåtestyring. Det ble også fortalt at adVANce-gruppen nå skal utvides med 200 personer til, slik at 400 mennesker vil jobbe der mot slutten av året.
Det betyr selvfølgelig flere gode ideer og flere nye tilbud.
Mornhinweg, som dro i gang slagordet «Mercedes-Benz Vans goes global» for noen år siden forsikret at dette også gjalt adVANce.
500 millioner Euro skal inn i denne gruppen innen 2020 og det hele er åpenbart et ledd i å forme Transporteravdelingen fra å være bare en produsent til å bli en leverandør av komplette transportsystemer.
Bruke uten å eie
Digitaliasering, automatisering og robotisering er bare noen av ordene man bruker, i bunnen ligger jo at alt skal legges til rette for at kunder kan bruke de mest passende bilene uten selv å eie dem.
Det er nok når den nye Sprinter lanseres vi virkelig kommer til å møte denne nye verdenen. Bilen skal redefinere hele rammeverket rundt en transporter, og vil bli lansert blant annet med slagordet «Driven by adVANce».
Ta forresten også med at Daimler investerer nesten en halv milliard dollars i den nye Sprinter-fabrikken i South Carolina.