-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Øker marginen, senker prognosene
I Q3 økte omsetningen hos Volvo med 11 prosent til SEK 85,3 milliarder. Samtidig økte resultatet med mer enn analytikerne hadde regnet med.
Dersom man tar hensyn til valutabevegelser og salget av japanske UD Trucks hadde omsetningen i realiteten økt med 20 prosent, skrev Volvo i rapporten.
Driftsresultatet endte på SEK 9,40 milliarder – det hadde ligget på 7,13 mrd. et år tidligere, og analytikerne hadde regnet med 8,87 mrd.
Dette gir en driftsmargin på solide 11,0 prosent - opp fra 9,4 i fjor.
Og på tross av ‘forstyrrelsene’ (først og fremst komponentmangel) leverte Volvo 44.000 lastebiler i tredje kvartal, leser vi også. 30 prosent økning – og da ser man bort fra UD Trucks.
Derimot sank ordreinngangen med cirka fire prosent i Q3 – til litt over 51.000 biler.
Tidligere har gruppen sagt at den regner med et totalmarked på 290.000 tungbiler både i Europa og USA i år.
Dette målet er nå skrudd litt ned. I Europa regner de nå med 280.000 tungbiler – det er allikevel en økning, og i USA med 270.000 biler i år.
Begge markedene vil komme opp i 300.000 neste år, regner Volvo med.