-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konsepter fra Volvo
- Neste år vil vi komme med en lang rekke konseptbiler og komponenter som bruker fossilfritt stål, skriver Martin Lundstedt, Volvo Gruppens president og CEO, i sin Q3-rapport og minner om at den første av dem allerede er presentert.
I august fikk Volvo det de kalte verdens første leveranse av fossilfritt stål.
Det er gamle Svenskt Stål AB, nå SSAB, som har introdusert en ny prosess der man bruker hydrogen i stedet for kull og koks som en reduktant og der smelteovnen fyres ved hjelp av strøm som kommer fra fornybare kilder.
Også arbeidet i grubene er fossilfrie, lover Volvo.
Dette materialet måtte selvfølgelig brukes til noe spektakulært for virkelig å understreke at dette er et gjennombrudd.
Volvo brukte det til å bygge en autonom dumper som kan brukes i – nettopp – gruber og dagbrudd. El-drevet selvfølgelig. De sier de skal begynne å produsere den i en liten serie neste år, og i større antall året etter.
Materialet har de samme egenskaper og kvaliteter som vanlig stål - sier produsenten som skal begynne å produsere det i industriell skala fra 2026.
Da Volvo sa de planla å bli en fullstendig karbon-nøytral virksomhet innen 2050 tenkte de også på hele forsyningskjeden.
Stål er en viktig komponent her. Den representerer 7 til 8 prosent av menneskeskapt CO2 utslipp.