-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oslobuss kjøper opp Unibuss Tur
Hardt prøvede Unibuss kvitter seg med turbussvirksomheten. Det åpner muligheter for fremoverlente Oslobuss.
«Unibuss vil i tiden fremover ha fokus på optimal drift av selskapets store anbudskontrakter. Som et ledd i dette arbeidet er datterselskapet Unibuss Tur solgt til Oslobuss», skriver Unibuss i en pressemelding.
Kontrakten mellom Unibuss Tur AS og Oslobuss AS ble signert mandag 27. mai.
– Gjennom salget av datterselskapet Unibuss Tur går Unibuss som selskap ut av dagens satsing på turbuss-virksomhet, sier adm. direktør Atle Rønning i Unibuss.
– Turbuss er en spennende del av bussbransjen, men Unibuss ønsker i tiden fremover å fokusere fullt ut på drift av våre anbudskontrakter. Vi ser imidlertid et stort potensial i turbransjen og Unibuss Tur sine ansatte, og har derfor ønsket å selge selskapet til en aktør som har rett fokus og evne til å løfte og videreutvikle Unibuss Tur. Vi er svært fornøyd med å ha inngått kontrakt med en så anerkjent aktør som Oslobuss, utdyper Rønning.
Unibuss har som kjent vært i hardt vær etter en vinter med store driftsproblemer i Oslo. Selskapet har foreløpig gått klar av konkursspøkelset, etter at de tidligere i mai gikk til Oslo tingrett og ba om en rekonstruksjon av selskapet.
Tidlig ute
Oslobuss har på få år bygd seg opp til å bli et av Norges største turbusselskaper.
De er også kjent for å være «langt fremme i skoene» når det gjelder å ta i bruk ny teknologi og nye drivlinjer, og var tidlig ute både med elektriske turbusser og nå senest langdistansebusser fra Scania som kjører på flytende biogass.
– Oslobuss opplever stor pågang fra både eksisterende og nye kunder. Ved å kjøpe Unibuss Tur får vi en rekke sjåfører og busser til i stallen. Det er vanskelig å rekruttere dyktige bussjåfører i Norge i dag, så vi har spesielt vært opptatt av de menneskelige ressursene i Unibuss Tur, sier daglig leder i Oslobuss, Fredrik Eijerstam.
Unibuss Tur AS omsatte i 2022 for 61 millioner kroner, med et resultat før skatt på -3,3 milliooner kroner. Oslobuss AS omsatte i 2022 for 86,3 millioner kroner, med et resultat før skatt på 7,9 millioner kroner.
Alle ansatte beholder jobben
Salget av Unibuss Tur til Oslobuss får ingen konsekvenser for de ansatte i selskapet. Alle nåværende ansatte i Unibuss Tur vil beholde jobben. Salget til Oslobuss gjelder salg av aksjene i selskapet. De ansatte vil i en tid fremover fortsatt jobbe i Unibuss Tur AS, inntil selskapet skifter navn i løpet av året.
Kontrakten med Ruter som gjelder kjøring med minibuss i Follo på oppdrag for Ruter er ikke en del av transaksjonen med Oslobuss. Denne kontrakten blir overført til Unibuss AS, og de ansatte som er tilknyttet denne avtalen.