-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nikola på hjul
Nikola Motor Company har nå vist sitt første kjøretøy. Det ble langt fra den store trekkvognen vi hadde gledet oss til.
Vi spoler tilbake til mai. Da fortalte vi om Nikola Motor Company og deres planer om å bygge en eldrevet trekkvogn med oppsiktsvekkende prestasjoner og rekkevidde.
Så kom Tine meierier på banen og fortalte at de hadde bestilt bilen – de visualiserte sågar det hele med en flott video der bilen i Tine-uniform kjørte rundt i norsk landskap.
Men Adam var ikke så lenge i Paradis – allerede dagen etter Tines PR-stunt kom melding fra Nikola Motor Company om at de kanskje heller skulle satse på hydrogen i stedet for batterier.
Uansett drivlinje ligger den store lastebilen langt frem i tid, om den i det hele tatt realiseres noen gang.
Men nå har et Nikola Motor Company et salgsklart produkt – om enn i en helt annen nisje. De kaller den Nikola Zero (lastebilen heter One) og definerer den som en UTV – Utility Task Vehicle.
«Bilen» har en batterikapasitet på 72 kWh og kan leveres med opp til 520 hestekrefter. Den skal gjøre sprinten 0-60 miles (96 km/t) på tre sekunder, og potensiell rekkevidde er oppgitt til mellom 100 og 200 miles.
Ifølge produsenten er bilen så vanntett at den kan kjøre under vann, men de fraråder dette på det sterkeste. Men litt gjørmesprut er neppe noe problem.
Bilen har en prislapp på 37.500 dollar i USA, det samme som nylig annonserte Chevrolet Bolt EV. Litt dyrt for et leketøy kanskje. Og mens en rekke stater gir payback ved kjøp av elbil, vil det ikke gjelde Nikola Zero siden den ikke er godkjent for bruk på vei.
Hvis du syns denne er midt i blinken, så kan du gå inn på denne siden og melde din interesse, samtidig som du betaler et depositum på 750 dollar.
Del på facebook |