-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-økning hos Mercedes varebil
Etter første kvartal kan Mercedes-Benz Van feire blant annet 60 år med varebiler og den legendariske varebilfabrikken i Düsseldorf. Og de kan feire at det er 25.000 elbiler siden den første Vito E-Cell rullet av båndet i 2010. Men de kan ikke feire en skikkelig salgs-økning.
For første gang siden Mercedes-Benz lastebiler ble splittet fra konsernets personbiler oppgir varebildivisjonene sine egne kvartalsresultater.
Med 89.900 biler ligger de omtrent likt med fjoråret. Men det er en del tydelige signaler på hvor det er nedgang.
Bilmodeller som gikk til privat bruk, men som sorterte under varebiler, endte med et volum på 14.100 – det er en økning på 5 %.
Det betyr at de små kassevognene hadde en nedgang på 8 %, mens de store økte med 1 %, til 46.100 biler.
Den minste varebilen, Citan, endte på 4.100 – hvilket selvfølgelig er en vekst. Gamle Citan var ganske sliten på denne tiden i fjor.
Mens 89.900 altså ikke betyr noen endring var Europa-volumet på 54.800 en nedgang på 5 %. Nord Amerika hadde imidlertid en solid vekst på 19 %.
Men der det virkelig slo ut – i prosent om ikke i volum – var hos de elektriske varebilene. 2.700 biler var en økning på 133 %. Her er det ikke bare Sprinter og Vito vi snakker om, men også EQV.
Kan det bli slik at den økningen vi vil se her i fremtiden blir representert av elektriske biler og biler som erstatter limousiner hos private kunder?