-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Produsenten av London taxi
Engelsk MPV fra Kina
Det slippes stadig nye detaljer om LEVC. Men den detaljen vi fremdeles mangler er informasjon om det blir import til Norge.
LEVC er et av Geelys merker. Men basert i Storbritannia og først og fremst kjent som produsent av de ikoniske London-drosjene. I batterielektrisk utgave.
Gill-gruppen har representert merket lenge, uten at det har gitt særlige resultater. Men den nye L380-modellen derfra virker så attraktiv og såpass alene på markedet, at den burde da være av interesse?
(Men siden når har jeg forstått meg på biler og forretning?)
Vi har vært innom denne modellen før, da den var ny, men det kommer stadig nye detaljer.
Som for eksempel at den er bygget på noe de kaller SOA-plattformen (Space Orientated Architecture) som gir muligheter for akselavstand fra 3 til 3,8 meter. Her er den på 3,19 meter og utvendige mål er 5316 x 1998 x 1940 mm.
Fleksibelt interiør
I driv-avdelingen vil du kunne velge mellom en eller to motorer, hver av dem på 200 kW. Og det blir batterivarianter på 100, 116 og 140 kWt. Det vil si kinesiske rekkevidder fra 570 til 800 km.
Interiøret er svært fleksibelt. Ved lanseringen ble den presentert som 3-seter med helt flatt gulv (varebil?) og som 4, 5 og 7-seter, med en rekke muligheter for individuelle stoler. Skinner på 1,9 meters lengde gir muligheter for individuell innredning.
Designsjefen døpte oppskriften X-space – X, for de utallige mulighetene.
11 airbags om bord. De er orientert slik at her er alle innbyggerne dekket, uansett setekonfigurasjon.
Komfort og luksus
Det er en lang rekke førerstøttesystemer om bord, og med muligheter for luftfjæring er det åpenbart at også komfort er en av prioritetene.
Og luksus.
Til flaggskipet ved introduksjonen tegnet Lee Courtier – ansvarlig for interiøret – spesialbagasje til bilen. Det ble fremstilt hos Schedoni i Modena – skinnmaker som har laget spesialbagasje for Ferrari siden 1977.
Dette er ikke noe typisk kinesisk produkt. For eksempel er design gjort av Brett Boydell (21 år hos Bentley) og hans folk ved designsenteret i Ansty nær Coventry.
Men ved introduksjonen i Wuzhen i forrige uke ble det fortalt at selv om bilen er designet med eksport som et av de klare målene, skal den selges i Kina først. Til England (og resten av Europa?) kommer den først om to år.
LES OGSÅ:
-
Farizon kommer stadig nærmere
Hvis Volvo skulle ønske å supplere med et varebilprogram er det ikke usannsynlig det ville komme fra søstermerket Farizon som nå er på full fart inn i Europa.
-
Euro NCAP: Full pott til Ford, Volkswagen og en «outsider»
Hele Transit-familien har nå Platinum-sertifisering fra Euro NCAP. Volkswagen Transporter får det dermed også - fordi det er samme bilen som Transit Custom. Nykommeren Farizon SV fra kinesiske Geely er også med i det gode selskap.
-
Geelys varebiler på vei til Europa
Ikke bare eksporterer Geely typegodkjente varebiler til Europa. De har også vist sin Super Van – en varebil konstruert batterielektrisk fra bunnen av.
-
Geely blåser nytt liv i LEVC med stor van og varebil
Det er ikke bare i Norge det har vært stille rundt Geelys engelske merke, LEVC. Det er de som bygger elektriske versjoner av de klassiske London-taxiene.
-
Geely i Sinotrans’ metanol-samarbeid
Det er ikke lenge siden vi fortalte om logistikkgiganten Sinotrans som startet samarbeide med Pony.ai om selvkjørende biler. Nå dukker et nytt prosjekt opp. Bruk av metanol som drivstoff i samarbeid med Geelys yrkesbil-divisjon Farizon.
-
Kinesisk produsent av engelsk taxi har store ambisjoner
LEVC – den Geely-eide taxi-produsenten med røtter tilbake til 1909 – har plutselig begynt å gjøre seg bemerket. Fra å leve i skyggen av alle de andre Geely-merkene, vil de nå bli en «ledende kraft innen mobilitetsteknologi»
-
Geely ut av Mercedes last
Samtidig med at Geely kan ta ut et solid utbytte fra Mercedes-Benz Trucks etter ’22 resultatene kommer meldingen om at det nok blir siste gangen.
-
Varebil-innsats fra Geely
I går hadde Geely sin årlige merkevare-dag, og da turen kom til tungbilmerket Farizon slo de til med å lansere to nye produkter.
-
– Vi vil vise at teknologien er tilgjengelig
Circle K, med Sjur Haugen i spissen, tar med en lastebil fra Geely til Automessen i Lillestrøm denne uken for å sette metanol som drivstoff på dagsordenen.
-
Amerikansk drøm, sjeldent syn i Kina
Det er mye Geely om dagen. Geely personbil skal importeres til Norge. Hva skjer med Geely-eide Lynk & Co? Geely-eide Lotus er ute etter forhandlere i Norge. Men her skal du få en Geely mer i vår gate, selv om sjansene for å få se den kanskje er svært små.