-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Ford gjør seg klar til Pikes Peak
Med en ny og forbedret SuperVan 4.2 med 1400 hester stiller Ford Performance til start i verdens mest berømte bakkeløp – Pikes Peak som kjøres førstkommende helg.
Ford, som første gangen deltok i det ikoniske bakkeløpet helt tilbake i 1916 – da med en Model T, stiller denne gangen med erfarne Romain Dumas bak rattet på den firehjulsdrevne elbilen som er blitt spesialutviklet for det utfordrende løpet.
Ford Performance har i samarbeid med Stard Advanced Research and Development utviklet en versjon av SuperVan 4.2 som viser det ekstreme potensialet elektriske biler har, også innenfor motorsporten.
Det klassiske bakkeløpet består av hele 156 svinger på veien opp det 4302 meter høye fjellet og avvikles i år for 101. gang.
– Dette løpet er perfekt til å vise Fords elbilteknologi og samtidig synliggjøre potensialet som helelektrisk ytelse har. Jeg tror at vi sammen med Stard-teamet virkelig har bygd E-Transit SuperVan 4.2 til å være en konkurransedyktig bil med fokus på å komme til toppen av fjellet raskest mulig, sier global direktør i Ford Performance Motorsports, Mark Rushbrook.
Versjon av SuperVan 4 har en totalt redesignet aerodynamikk spesielt utviklet for å skjære igjennom den tynne luften i Pikes Peak, samtidig som bakketrykket økes.
Sammen med en frontsplitter skal en karbonbakspoiler sørge for at SuperVan 4.2 også holder seg stabil på de svingete veiene opp fjellet. Chassiset har også blitt gjort lettere ved at lasterommet, Ford Sync og passasjersetet er fjernet.
Drivlinjen, som tidligere besto av fire elektriske Stard UHP 6-fasemotorer, er nå redusert til tre. Det er også tatt i bruk Ultra High Performance Lithium Polymer poseceller for en optimal fordeling mellom ytelse og vekt.
Mens to av elmotorene er plassert bak, er én plassert foran på den firehjulsdrevne elbilen. Med over 1400 hk (1050 kW) kan SuperVan 4.2 virkelig få vist sitt fulle potensiale, samtidig som den utnytter batteriets 600 kW regenerasjonsytelse for maksimal energiutnyttelse.
– Ford Performance og Stard-teamet har jobbet hardt for å optimalisere SuperVan 4.2 for dette bakkeløpet. Både aerodynamikken og den reviderte elektriske drivlinjen tror jeg vil gjøre det verdt å følge med når vi skal kjøre opp fjellet, sier Mike Norton hos Ford Performance.
De har også utstyrt bilen med et forbedret regenerativt bremsesystem med bremseskiver av karbon, magnesiumfelger med Pirelli P Zero racing-dekk, oppgraderte drivaksler og et minimalistisk racing-interiør – alt for å fjerne overflødig vekt.
Årets Pikes Peak International Hill Climb kjøres søndag 25. juni. For mer informasjon, besøk https://ppihc.org/.