-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vanvittig varebil fra Ford
Kjedelig med elektrisk varebil, sa du? Neppe med fire elektriske motorer som leverer rundt 2.000 hestekrefter og en akselerasjon fra 0 - 100 km/t på under 2 sekunder. I god, gammel tradisjon byr Ford Pro på en ny SuperVan.
Det første helelektriske kapitlet i bilmerkets historie av legendariske SuperVans startet i dag, da det ekstreme varebilkonseptet hadde premiere på Goodwood Festival of Speed i Storbritannia.
Med Ford Pro Electric SuperVan har de utviklet en varebil som fullt utnytter potensialet i en elektrisk drivlinje og oppnår ytelser langt over det en varebil fra Ford har hatt noensinne.
Frie tøyler
Electric SuperVan er en konseptbil hvor designteamet til Ford har fått frie tøyler til å utvikle et racing-nyttekjøretøy .
De fire elektriske motorene, et væskeavkjølt 50 kWh-batteri og et skreddersydd kontrollsystem, produserer tilsammen rundt 2000 HK som tar SuperVan fra 0 - 100 km/t på under 2 sekunder.
Det spesialbygde banetilpassede chassiset med komponenter fra den nylig avdukede nye E-Transit Custom komplementeres med 24/7 modemtilkobling for å optimalisere bilens ytelse.
Med 24/7-tilkoblingen det ekstreme varebilkonseptet har, får føreren konstant sanntidsinformasjon – noe som muliggjør fjernstyring av bilens oppsett og optimalisering av ytelsen.
SuperVan kommer også med flere kjøremodus og en bremseteknologi som regenerer, slik som også Fords helelektriske modeller leveres med i dag.
Det oppsiktsvekkende helelektriske konseptet ble utviklet i hemmelighet i Østerrike – i et samarbeid mellom Ford Performance, Ford Design og STARD, en Østerisk spesialist på elektrifiserte racingbiler.
Standard hurtiglader
Den væskeavkjølte batteripakken, som er plassert slik at den bidrar til optimal vektdistribusjon og et lavt tyngdepunkt, kan full-lades på rundt 45 minutter fra en standard hurtiglader.
Fra det dramatiske designet på fronten til sideskjørtene og bakdiffusoren er også SuperVan på alle måter en racinginspirert varebil, mens det oppsiktsvekkende designet på bilens bakpart maksimerer marktrykket og gir SuperVan bedre veigrep.
På den store berøringskjermen i kupeen kan føreren velge mellom fem forskjellige kjøremodus: Road («normal» kjøring), Track (tilpasset bane og slicksdekk), Drag (maksimal akselerasjon til drag racing) Drift (for spektakulær drifting) og Rally (for optimalt grep og ytelse på asfalt og grusvei med spesialdekk).
Slipper kreftene løs
Ford Pro Electric SuperVan kommer også med funksjoner som «launch control», «traction control» og tre forskjellige innstillinger for regenerering av bremsekraften for å lade batteriet. Den har også en E-Boost knapp som gir maksimalt med krefter, dreiemoment og fart.
På Goodwood Festival of Speed er det Romain Dumas, en svært erfaren racingfører innenfor e-racing, som skal sitte bak rattet og slippe de enorme kreftene i Electric SuperVan løs.
Han har blant annet nettopp satt rekorder i bakkeløpene på Goodwood Festival of Speed og han har også rekorden for raskeste rundetid med en elektrisk bil på den fryktede Nordschleife, hvor han har vunnet fire Nürburgring 24-timers løp.