-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiat innlemmet i flokken - igjen
Italienerne vekker til live både Scudo- og Ulysse-navnet når Fiat får sin modell i varebilfamilien som fra før består av Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro og Toyota Proace.
At Fiat skulle bli en del av denne flokken kan neppe overraske noen. Etter at Stellantis-konglomeratet var et faktum måtte dette skje.
Nå har vi fått det første glimtet fra Torino av den «italienske» (bilen skal selvsagt produseres ved Hordain-fabrikken i Frankrike) fetteren i det som til nå har vært PSA/Toyotas firerbande.
Nå teller banden fem modeller, teknisk sett like – men med de ulike merkenes signatur i form av frontdesign og enkelte andre detaljer.
At Fiat velger å skrote Talento-navnet, som de har på dagens varebil som deler plattform med blant annet Renault Trafic, Nissan NV300 og tidligere Opel Vivaro, er også forståelig.
Italienerne henter i stedet frem igjen Scudo og Ulysse. Førstnevnte modell er varebilen, mens sistnevnte er persontransporteren.
Dette er begge velkjente navn fra tidligere PSA-samarbeid gjennom flere tiår. Fiat og PSA har varebilsamarbeid i en eller annen form siden 1978.
I pressemeldingen står det svært lite om tekniske data og vitale mål, bortsett fra at modellene selvsagt skal leveres både med forbrenningsmotor og som fullt batterielektriske.
Men det er da heller ikke så mye å lure på.
Og skulle du lure på noe, er det bare å se på dataene for en Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro eller Toyota Proace – så vil du i grove trekk ha svaret.
Salget av Scudo skal starte mot slutten av inneværende år i det viktigste markedene, mens Ulysse blir tilgjengelig fra første kvartal 2022.
Hva som er tilfelle for det norske markedet er ikke kommunisert. Som kjent skal Bertel O. Steen, gjennom Stellantis Norge, overta importen av Fiat i Norge i løpet av kort tid.