-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pickup fra Fiat med kinesiske røtter
Dere med god detaljkunnskap vet kanskje at Peugeot har en pickup modell som heter Landtrek. En bil som dukker oftere opp på Peugeot-siden i Dubai enn i Norge – for å si det sånn.
Med tanke på nært slektskap er det kanskje ikke noen bombe at Stellantis setter ny logo på bilen.
Men det har skjedd mer enn bare det når Fiat nå lanserer sin Titano.
Pickuper fra den kanten har vi møtt her hjemme også, i mange år. Nok å nevne Fiorino og Strada, for ikke å snakke om de seriøse, fra Fiat Professional.
Men denne nye bokser i en mer seriøs vektklasse. Litt mindre enn Nissan Titan, riktignok, men mer i retning av Ford Ranger.
Bilen er egentlig en Changan Kaience, utviklet av Peugeots kinesiske joint venture og lansert i 2019. Etter hvert utstyrt med en rekke forskjellige logoer og bygget på små fabrikker over halve kloden (Saipa i Iran).
I Fiat-versjonen er den allerede på plass i Algerie, selv om den egentlig er en Sør-Amerika-prioritet der Fiat har store markedsandeler å forsvare.
I Algerie selges den med en 1,9 liters diesel på 150 hk og 350 Nm med en seks trinns kasse. Den tar en nyttelast på 1.200 kg og kommer enten som single cab med bakhjulsdrift eller double cab, fem seter, med 4x4.
Det høres nesten ut som det er Peugeots lokale utgave som også utstyres med Fiat-logo i Nord-Afrika, for i Sør Amerika (først og fremst Brasil) later det til at den bare skal leveres som double cab. Og med en litt heftigere 2,2 liter diesel med 200 hk og 450 Nm.
I Brasil blir den en del av en sprek trio der den også møter veletablerte Strada og den større Fiat Toro (i slekt med Ram Rampage og Jeep Renegade/Compass).
Drømmer du om å kjøpe pickup i Norge bør du nok fremdeles se en annen vei.