-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Ny distributør av USAs mest populære
Hedin forsyner Europa med F-150
Sist vi var borti Hedin og nyttebil-salg skulle de satse steinhardt på Ram, også i Norge. I dag er det Ford F-150 det dreier seg om. Til hele Europa for sikkerhets skyld.
Det er noe underlig med Fords distribusjon av verdens mest solgte bil: F-150.
Den skal ikke selges gjennom Fords offisielle kanaler i Europa, men distribueres av Hedin US Motors – et forholdsvis nyopprettet selskap.
Med til denne historien hører at Hedin nylig ble Fords offisielle importør i Sverige – deres eneste private generalagent på dette kontinentet.
Men samtidig skal ikke Ford eksportere F-150 Lightning, el-utgaven, foreløpig. Bortsett fra til Norge! Og her skal den selges gjennom det originale importleddet – fabrikkens eget.
Men glem forvirringen, i et intervju med kfz-betrieb er Anderz Larqvist, adm.dir. i US Motors, helt klar på hva han vil i Tyskland.
– Bilen skal først ut i Sverige og Tyskland, sier han, deretter tar han for seg resten av Europa.
Forhandlere på plass
Han har allerede fått 27 forhandlere i Tyskland – alle er eksisterende Ford-forhandlere. Målet i løpet av året er 40-45 forhandlere med 60 lokasjoner, sier han. Og føyer til at for Europa er målet 280 Ford-forhandlere som salgspartnere.
– Jeg blir skuffet hvis vi ikke klarer 5000 biler i året om tre år, sier han til bladet.
Hva med CI-kravene, blir han spurt?
– Vi krever ikke mye. Vi snakker om noen skilt og nok plass i utstillingslokalet til at vi kan vise to biler på gulvet.
– Marginmodellen er heller ikke rakettforskning, føyer han til. – Den er som for andre merker, en grunnmargin og bonuselementer. Beløpet kommenterer jeg ikke, men fra et omsetnings- og inntektssynspunkt vil F-150 være ganske attraktivt for Ford-forhandlere.
Småproblemer
I USA har Ford imens opplevd noen små F-150 hikk.
De kastet seg på pris-kutt bølgen med sin mest populære elbil. Syv forskjellige F-150 Lightning-modeller gikk ned med mellom 6 og 10 tusen dollar (inntil 27 %) som sammen med litt skuffende tall fra Q2 forårsaket en aksjekurs som også ble kuttet.
Med 9 prosent den dagen prisreduksjonen ble annonsert.
Ford solgte 15.000 Lightning i Q2, og det er fremdeles solid ventetid på dem. Men nå skal kapasiteten ved Rouge-fabrikken økes med tregangeren, slik at årlig produksjon kan komme opp i 150.000 prisreduserte modeller.
Samtidig økte Teslas aksjekurs med 3,2 % på nyheten om at Cybertruck endelig var i produksjon.