-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo: stillferdig markedsleder
Det er mange lastebil-produsenter, etablerte og nykommere, som har laget masse støy rundt sine biler, men egentlig ikke har levert. Og så har vi Volvo, som har levert, men glemt å lage støy rundt det.
Volvo leverte sin første batterielektriske lastebil i moderne tid i 2019. Etter det har det ballet på seg – de er nå på full fart mot 5000 biler som har vært solgt i 38 land siden starten.
I Q1 i fjor hadde de 32 prosent av elbilmarkedet i Europa, i fjor økte de også utvalget med tre nye modeller slik at de nå har seks.
I år kom de opp i 50 prosent markedsandel i det samme kvartalet, selv om konkurransen utvilsomt har økt.
I USA ligger de også på den samme markedsandelen – halvparten av et såpass dynamisk marked tyder på at det begynner å haste for de andre som vil være med der.
Nesten halvveis gjennom 2023 kan Volvo fortelle om 486 nye elbil-kontrakter. Det er nesten 150 prosent flere enn i fjor samtidig som de starter salgsarbeidet i Sør-Korea, Sør-Afrika og mange markeder i Sør-Amerika.
Markeder som Marokko eller Australia, som ikke akkurat står i spissen for elbil-revolusjonen, har også kjøpt elbil, og nå planlegger Volvo å utvide produksjonen også til Ghent.
Sammen med Traton og Daimler Truck samarbeider Volvo om å bygge et europeiske nettverk av ladere for tunge lastebiler. Målet er 1700 ladepunkter om ikke altfor lenge.