-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
eActros nærmer seg produksjonsklar
Svenske Karin Rådström får sin offentlige Daimler-debut når hun 30. juni skal presentere produksjonsversjonen av batterielektriske Mercedes-Benz eActros for verden.
Den tidligere Scania-toppen trådte i februar inn i rollen som medlem av Board of Management Daimler Truck AG og øverste ansvarlige for Mercedes-Benz Trucks.
Nyheten eActros som hun skal presentere er for så vidt ingen nyhet lenger. Allerede i 2016 presenterte Mercedes-Benz det elektriske lastebilkonseptet, og i 2018 ble ti prototyper av eActros, både 18 og 25 tonns versjoner, satt på virkelig-liv-testing.
Utstrakt testing
Totalt 20 transportselskaper i Tyskland, Sveits, Belgia og Tyskland har deltatt i testingen, og kjørt eActros i stedet for konvensjonelle diesel-lastebiler innen kjøletransport, renovasjon, bulk og distribusjon.
Testbilene har nå rullet over en halv million kilometer, noe Mercedes-ingeniørene har nytt godt av i form av tekniske analyser og direkte tilbakemeldinger fra sjåfører og transportselskaper. Nå er produsenten klar for å skru på strømbryteren.
– Produksjonsmodellen vi nå lanserer er et resultat av all erfaringen vi har opparbeidet gjennom testing over flere år. Takket være intensiv praktisk testing kan vi nå presentere et kjøretøy, og tilhørende tjenester, som er skreddersydd etter kundenes behov, sier Andreas von Wallfeld. Han er sjef for salg og markedsføring i Mercedes-Benz Trucks, og skal opptre sammen med Karin Rådström på premieren.
De tekniske spesifikasjonene for produksjonsversjonen av eActros er ennå ikke kjent, og er dermed trolig et spenningsmoment for mange i forkant av lanseringen.
CO2-nøytralt
Daimler Truck AG planlegger å tilby kun kjøretøy som er såkalt «CO2-nøytrale i kjøreoperasjoner (tank-til-hjul)» i Europa, Japan og Nord-Amerika innen 2039.
På veien skal de i samme regioner tilby serieproduserte batterielektriske kjøretøy i løpet av 2022 og hydrogendrevne kjøretøy fra 2027, med mål om såkalt «fullstendig CO2-nøytral transport på vei» innen 2050.