-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye el-pick up planer fra Ford
Da Ford presenterte sin produksjonsutgave av F-150 Lightning var Ford-sjefen, Jim Farley, i så god stemning at han ikke kunne holde seg: «Nede i Blue Oval City flytter vi allerede jord for å gi plass til enda en elektrisk pickup, forskjellig fra denne», sa han.
Blue Oval City er en stor produksjonsenhet som bygges nær Memphis, Tennessee, der F-150 Lightning skal produseres.
Hvordan den vil bli sa han ikke noe om. Noen tror det kan bli en versjon av Maverick, som allerede finnes som hybrid. Mens andre satser på en Ranger-avlegger. Uansett: en bil som vil bruke en nedskalert utgave av Lightning-drivlinjen.
Samtidig dukker spørsmålet opp om dette kan hjelpe Volkswagen til å lansere en seriøs elektrisk truck i USA. Scott Keogh, Volkswagens sjef i USA, har sagt at han ser en mulighet for å selge en slik i USA.
Ford har jo allerede hjulpet VW til en tilsvarende i Europa – alle regner jo med at den nye (Ford bygde) Amaroken vil bli batterielektrisk om ikke så lenge.
Segmentet er åpenbart sterkt økende.
Jim Farley fortalte om 200.000 forhåndsreservasjoner som de selvfølgelig sliter med å møte. Foreløpig produseres bilen i Electric Vehicle Center – en del av den vanlige truckfabrikken i Dearborn som er innrettet spesielt for Lightning-versjonen.
Det blir bedre når Blue Oval City en gang åpner i 2025. Arealet er på 1.700 hektar (2.400 fotballbaner) og de skal gi arbeid til 5.800 ansatte.
Men det er ikke bare Ford som forsyner markedet. GM har allerede presentert e-Hummer og kommer med batteriutgaven av Sierra. «Vi skal være ledende i batteri-pickups også» sa sjefen, Mary Barra nylig.
Ram kommer med en 1500 EV, Rivian selger sin R1T og Tesla har igjen nevnt sin Cybertruck. Toyota og Nissan jobber med sine, akkurat som Kia – de snakker om to forskjellige, og så har vi en rekke nykommere som Atlis.
Dette blir et glohett marked med tiden.