-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Nye el-pick up planer fra Ford
Da Ford presenterte sin produksjonsutgave av F-150 Lightning var Ford-sjefen, Jim Farley, i så god stemning at han ikke kunne holde seg: «Nede i Blue Oval City flytter vi allerede jord for å gi plass til enda en elektrisk pickup, forskjellig fra denne», sa han.
Blue Oval City er en stor produksjonsenhet som bygges nær Memphis, Tennessee, der F-150 Lightning skal produseres.
Hvordan den vil bli sa han ikke noe om. Noen tror det kan bli en versjon av Maverick, som allerede finnes som hybrid. Mens andre satser på en Ranger-avlegger. Uansett: en bil som vil bruke en nedskalert utgave av Lightning-drivlinjen.
Samtidig dukker spørsmålet opp om dette kan hjelpe Volkswagen til å lansere en seriøs elektrisk truck i USA. Scott Keogh, Volkswagens sjef i USA, har sagt at han ser en mulighet for å selge en slik i USA.
Ford har jo allerede hjulpet VW til en tilsvarende i Europa – alle regner jo med at den nye (Ford bygde) Amaroken vil bli batterielektrisk om ikke så lenge.
Segmentet er åpenbart sterkt økende.
Jim Farley fortalte om 200.000 forhåndsreservasjoner som de selvfølgelig sliter med å møte. Foreløpig produseres bilen i Electric Vehicle Center – en del av den vanlige truckfabrikken i Dearborn som er innrettet spesielt for Lightning-versjonen.
Det blir bedre når Blue Oval City en gang åpner i 2025. Arealet er på 1.700 hektar (2.400 fotballbaner) og de skal gi arbeid til 5.800 ansatte.
Men det er ikke bare Ford som forsyner markedet. GM har allerede presentert e-Hummer og kommer med batteriutgaven av Sierra. «Vi skal være ledende i batteri-pickups også» sa sjefen, Mary Barra nylig.
Ram kommer med en 1500 EV, Rivian selger sin R1T og Tesla har igjen nevnt sin Cybertruck. Toyota og Nissan jobber med sine, akkurat som Kia – de snakker om to forskjellige, og så har vi en rekke nykommere som Atlis.
Dette blir et glohett marked med tiden.