-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stadig flere el-trucks fra USA – i 2025
Ford har fortalt oss at de skal ha produksjonskapasitet for 600.000 elektriske trucks om 2 år i USA. Samtidig lover GM oss mer enn 600.000 elektriske trucks innen utgangen av 2024. Andre fabrikker kommer jo også – skal vi foreløpig gjette på 1,5 millioner slike i 2025?
Tall som dette endrer seg nesten hver uke for tiden. Da Ford fortalte om sin elektriske F-150 første gang, var målet å bygge 50.000 slike i året. Ved en presentasjon sent i januar var det tallet plutselig ganget med tre.
Wall Street applauderte.
Det var da de fortalte at de skal legge mer enn 11 milliarder dollars i fabrikker i Tennessee og Kentucky for å nå 600.000-målet. Dessuten går de sammen med SK Innovations om en batterifabrikk som skal forsyne de nye truckene.
GM har også fortalte om investeringene: de skal investere 7 milliarder dollars i Michigan for å gjøre staten til «episenteret for elbil-industrien».
I denne summen ligger 2,6 milliarder som investeres i en ny batterifabrikk, sammen med partnere LG Energy Solutions.
Men i tillegg til dette kommer 4 milliarder dollars for å ruste opp fabrikken i Orion der forskjellige varianter av de elektriske Silverado og Sierra skal bygges. Biler som er planlagt lansert neste år.
GM unnlot imidlertid å fortelle hvor stor støtte de har fått fra Michigan for å bygge et stort antall nye arbeidsplasser i staten.
Ved en annen fabrikk for fossile biler bidro Michigan med $ 824 mill. delvis for å delta i å skape 4.000 nye jobber.
Som et nytt eksempel på hvordan tallene forandrer seg nesten hver uke: det er ikke SÅ lenge siden GM sa de skulle bruke 35 milliarder dollars på elektriske og selvkjørende biler frem mot 2025. Det var plutselig 30 % mer enn forrige gang det temaet var på bane.