-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stadig flere el-trucks fra USA – i 2025
Ford har fortalt oss at de skal ha produksjonskapasitet for 600.000 elektriske trucks om 2 år i USA. Samtidig lover GM oss mer enn 600.000 elektriske trucks innen utgangen av 2024. Andre fabrikker kommer jo også – skal vi foreløpig gjette på 1,5 millioner slike i 2025?
Tall som dette endrer seg nesten hver uke for tiden. Da Ford fortalte om sin elektriske F-150 første gang, var målet å bygge 50.000 slike i året. Ved en presentasjon sent i januar var det tallet plutselig ganget med tre.
Wall Street applauderte.
Det var da de fortalte at de skal legge mer enn 11 milliarder dollars i fabrikker i Tennessee og Kentucky for å nå 600.000-målet. Dessuten går de sammen med SK Innovations om en batterifabrikk som skal forsyne de nye truckene.
GM har også fortalte om investeringene: de skal investere 7 milliarder dollars i Michigan for å gjøre staten til «episenteret for elbil-industrien».
I denne summen ligger 2,6 milliarder som investeres i en ny batterifabrikk, sammen med partnere LG Energy Solutions.
Men i tillegg til dette kommer 4 milliarder dollars for å ruste opp fabrikken i Orion der forskjellige varianter av de elektriske Silverado og Sierra skal bygges. Biler som er planlagt lansert neste år.
GM unnlot imidlertid å fortelle hvor stor støtte de har fått fra Michigan for å bygge et stort antall nye arbeidsplasser i staten.
Ved en annen fabrikk for fossile biler bidro Michigan med $ 824 mill. delvis for å delta i å skape 4.000 nye jobber.
Som et nytt eksempel på hvordan tallene forandrer seg nesten hver uke: det er ikke SÅ lenge siden GM sa de skulle bruke 35 milliarder dollars på elektriske og selvkjørende biler frem mot 2025. Det var plutselig 30 % mer enn forrige gang det temaet var på bane.