-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Nå er Bertel O. Steens tungbil-virksomhet samlet i én enhet
To år har gått siden Bertel O. Steen besluttet å samle all tungbil-virksomhet. Nå er tilnærmet alle forhandlerne og nær 400 medarbeidere innlemmet i det nye selskapet.
YrkesBil fortalte i mai i år at arbeidet med å overføre lastebil- og bussvirksomheten fra forhandlerne til Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS nærmet seg halvgått løp.
Siden den tid er også sluttspurten gjennomført.
1. november ble dermed en slags merkedag i konsernet. Da ble det komplette virksomhetsområdet for lastebil og buss flyttet fra Bertel O. Steen AS og Bertel O. Steen Detalj AS til det nye forretningsområdet som ledes av Jarle Viuls.
Rendyrket forretningsområde
Bakgrunnen for at konsernet i september 2020 besluttet å etablere forretningsmodellen der tungbilvirksomheten er adskilt fra Bertel O. Steens øvrige virksomhet i et eget aksjeselskap, var å «optimalisere og rendyrke dette spesialiserte forretningsområdet».
Etter det YrkesBil kjenner til har etableringen av Bertel O. Steen Lastebil og Buss vært det største omorganiseringsprosjektet i Bertel O. Steen-konsernets historie. Overføringen omfatter både importdelen og alt som omhandler lastebil og buss i forhandlernettet.
Totalt er det 18 virksomhetsoverdragelser i forhandlernettet og med noen få unntak er alle nå på plass i det nye forretningsområdet som nå består av selskapene Bertel O. Steen Trucks & Buses AS og Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS.
– Dette har vært en meget omfattende prosess, og det er nesten uforståelig hvor mange små og store oppgaver som måtte løses før vi har kunnet overføre de ulike virksomhetene inn i det nye selskapet, sier konserndirektør Jarle Viuls.
I overkant av 400 medarbeidere landet rundt har vært berørt av omorganiseringen, og er nå samlet i en felles enhet.
– Det er spesielt hyggelig å konstatere hvor løsningsorienterte og positive alle har vært, understreker konserndirektøren.
Mer identisk kundeopplevelse
Nærmest samtidig med endringene i Bertel O. Steen gjennomgikk Daimler en tilsvarende prosess, der de skilte lastebil- og bussvirksomheten ut i et eget børsnotert selskap med navnet Daimler Truck.
Dette selskapet opererer uavhengig av Mercedes-Benz person- og varebil, og har dermed en relativt lik struktur som sin norske importør.
– Det overordnete målet med å samle all lastebil- og bussvirksomheten i ett selskap har vært å få et enda tettere samarbeid med kundene og et tydeligere ansvar for bilene gjennom hele livssyklusen. Vi ønsker også at kundene skal få en mer identisk kundeopplevelse ved alle lokasjonene våre, forklarer Viuls.
Han mener de med endringene også vil stå bedre rustet til «å møte morgendagens krav fra kundene».
– Nå som vi har alt på plass organisatorisk, kan vi fremover ha fullt fokus på vår daglige drift der vi skal jobbe etter mottoet «Alltid Videre», sier Jarle Viuls.