-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vintertester nye Mercedes Citan
Nylig fikk vi spionbilder av nye Renault Kangoo. Her er den tyske tvillingsøsteren fotografert i full kamuflasjeuniform.
I fjor høst ble det klart at Mercedes-Benz skal videreføre produksjonen av sin minste varebilmodell, og at den snart kommer i en ny versjon.
Frem til da hadde det lenge vært spekulert i at den tyske stjerneprodusenten ville la Citan lide samme skjebne som pickupen X-klasse. Sistnevnte har kun et par måneder igjen, før produksjonen stoppes for godt i mai.
Bakgrunnen for at X-klassen går ut er labert salg helt siden den ble lansert. Citan har heller ikke solgt spesielt bra, men åpenbart godt nok til å få leve videre.
I Norge ble det i 2019 registrert 201 Citan varebiler i Norge, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken, mens den beste konkurrenten – Volkswagen Caddy – ble registrert i 4.205 eksemplarer på grønne skilt.
Uansett: Nå kommer altså en ny Citan. Foreløpig vet vi ikke særlig mye om modellen, bortsett fra at den blir tilnærmet lik nye Renault Kangoo – som vi heller ikke vet veldig mye om ennå.
Spionbildene fra vintertesting i Nord-Sverige avslører heller ikke så mye, men de bekrefter at Mercedes-Benz følger utviklingen «hakk i hæl» på sin samarbeidspartner for denne modellen – Renault.
Mercedes-Benz har bekreftet at nye Citan – i motsetning til dagens modell – skal komme i en elversjon. Vår fotograf i Nord-Sverige opplyser at de observerte både varebil- og personbilversjoner av modellen under vintertestingen
Men da vi ved årsskiftet intervjuet Per Ragnar Johansen, direktør for Mercedes-Benz Nyttekjøretøy i Bertel O. Steen, gjorde han det klart at det ikke kommer noen eCitan i 2020.
– Nei, den ligger litt lenger frem i løypa, sa Johansen til YrkesBil.