-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mercedes viderefører Citan – nå også som elbil
Samarbeidet med Renault-Nissan-Mitsubishi-alliansen fortsetter.
Det har hersket noe usikkerhet rundt hva som vil skje med Citan, Mercedes-Benz’ minste varebilmodell, når versjonen fra 2012 snart trenger en «make over».
Alle har ikke vært like overbevist om at Mercedes-Benz ville videreføre modellen som er basert på Renault Kangoo, og som aldri har blitt noen stor salgssuksess.
Men nå bekrefter altså tyskerne at de vil fortsette samarbeidet med Renault-Nissan-Mitsubishi-alliansen, og at det dermed kommer en ny versjon av Citan – inkludert en batterielektrisk versjon.
Mercedes-Benz er sparsommelig med informasjon om den kommende fornyelsen. Vi får ikke vite noen tekniske data eller planlagt lansering for den nye modellen.
– Nye Citan vil gjennomgå en omfattende ny utvikling og den skal helt klart bli gjenkjent som en Mercedes-Benz ved første øyekast. Vi vil sørge for en distinkt og merke-adekvat identitet for oppfølgeren til vår minste varebil, uttaler Marcus Breitschwerdt, sjef for Mercedes-Benz Vans.
Han ser et betydelig potensial for små varebiler som følge av økende etterspørsel av raske vareutleveringer, spesielt i byene.
I første halvår ble det registrert 150 nye Citan varebiler i Norge, mens det ble registrert 328 av opphavsbilen Renault Kangoo (og langt over 200 av disse var elektriske).