-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amarok kommer tilbake
Det er ikke SÅ lenge siden den siste nye Amaroken fikk skilt på seg i Norge. I september skjedde det, så det er kanskje litt tidlig å snakke om en «Jeg kommer tilbake» kampanje. Men det er den VW starter nå.
Har vi ikke alltid visst at Amarok skulle komme tilbake i en ny utgave? Det var lenge budskapet fra Hannover, selv før den gamle utgaven ble avsluttet.
Nå er budskapet her igjen, i en litt underlig form. En to siders pressemelding er så å si uten harde fakta, bortsett fra at Amarok i ny versjon skal produseres, først i Sør Afrika, fra en gang i 2022 og da bli tilgjengelig ‘på de første, få markedene’.
I Europa vil det bli mulig å bestille bilen fra sent i 2022.
For øvrig får vi vite at den gamle, som også ble produsert i Hannover og i Argentina, har solgt i 800.000 eksemplarer i de årene den har blitt produsert (Det er det F-Serien gjør på ett år).
Dessuten har Amaroken blitt benyttet til naturforvaltning i Sør Afrika siden 2011 – uten at det påstås at det er grunnen til at den skal produseres i Silverton, S.A. At dette er Fords fabrikk hadde kanskje vært en interessant informasjon i tillegg, men den er ikke med i pressemeldingen.
For øvrig forteller Dr. Lars Krause, styremedlem med ansvar for salg og marketing hos Volkswagen Commercial Vehicles, blant annet at den har et fullstendig nytt utseende inni og ute, at den byr på enda mer utstyr og at den har innovasjoner som har vært sett før i dette segmentet.
Albert-Johann Kirzinger, sjef for design hos VW Commercial, føyer til at bilen har VW DNA tvers igjennom og imponerer ved å se ut som den har skutt ut brystkassa!
Her bør det kanskje også føyes til at all denne VW DNA’en kommer på toppen av en bil som egentlig er Fords nye Ranger, utviklet i fellesskap av de to produsentene. Og at Ford har investert innpå £ 800 millioner or at Silverton-fabrikken skal kunne bygge de to modellene side om side.
Kapasiteten blir 200.000 biler per år.