-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Svensk leder for ACEAs buss-gruppe
ACEA, takorganisasjonen for Europeiske bilprodusenter, har valgt Anna Carmo e Silva som leder for Bussgruppen.
I tillegg til å ha en president for ACEA (Oliver Zipse, BMW-sjefen) er det en egen gruppe for lastebiler, med Martin Lundstedt, Volvo-sjefen, i spissen for seks andre gravalvorlige herrer.
I tillegg er det en egen gruppe for busser.
Der har nettopp Anna Carmo e Silva overtatt førersetet.
Utdannet fra Chalmers i Gøteborg, og rett til Scania og markedskommunikasjon i 2006. Der har hun blitt i hele sitt yrkesaktive liv- til nå - med mer og mer vinkling på buss.
Hennes nåværende tittel er Senior Vice President, Buses & Coaches – det høres da virkelig ut som Scania sin buss-sjef?
Det første hun sier i ACEA-sammenheng er at det ikke finnes noen motorisert landeveistransport med lavere CO2-fotavtrykk enn busstrafikk og at dette bare blir bedre og bedre med overgangen mot null-utslipps konstruksjoner.
Men hun peker også dårlig ladeinfrastruktur og ber Europa skynde seg med å sette Alternative Fuels Infrastructure Regulation ut i livet.
ACEA legger på sin side til at det er 685.000 busser i Europa – at halvparten av dem befinner seg i Polen, Italia og Frankrike – og at 93,5 % av dem er dieseldrevet. Men at det er en merkbar vridning mot de batteridrevne.
På grunn av pandemien har hun nesten ikke vist seg siden Busworld i juni 2019, men da fikk hun i hvert fall sagt, blant annet, at ‘bærekraftig teknologi tar virkelig av i så mange deler av verden nå – og Scania har en veldig viktig rolle i å sørge for at den blir virkelighet’.
Nå får hun også en ekstra oppgave med å sørge for at de europeiske produsentene går i takt i forhold til myndigheters og publikums økende krav og behov.
Med seg som buss-medlemmer i ACEA, i tillegg til hennes eget Scania, har hun Daimler, Iveco, MAN og Volvo. Hun overtok etter MANs Rudi Kuchta.