-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Storkontrakt til Solaris: 183 elektriske leddbusser til Oslo
Unibuss AS har tegnet kontrakt for rundt hundre millioner euro med den polske bussprodusenten.
Dette er den største kontrakten Solaris noen gang har inngått for leveranser av elektriske busser.
Totalt skal Unibuss AS ha 183 batterielektriske busser av typen Urbino 18 Electric til bruk i Norges hovedstad.
Kontrakten ble inngått 14. januar i år.
– Unibuss er veldig fornøyd med valget av Solaris som leverandør til den største bussflåten i et Norsk anbud noensinne, uttaler Øystein Svendsen, direktør i Unibuss, i en pressemelding.
Fjerde generasjon Urbino 18 Electric ble lansert i 2017, og leddbussen er å se i en rekke storbyer i Europa.
Bussene som skal leveres til Oslo blir utstyrt med High Energy-batterier med total kapasitet på over 500 kWh, og skal lades med ledning fra ladestasjon. En sentralt plassert elmotor på 250 kW sørger for fremdriften.
Bussene er selvsagt utstyrt med USB-ladere, innvendig belysning med ulike muligheter og dobbel rampe for bevegelseshemmede.
Forholdet mellom norske Unibuss og polske Solaris er slett ikke av ny dato. De har «kjent hverandre» siden 2006, og siden da har det norske busselskapet kjøpt nær 300 kjøretøy fra produsenten.

– Vi ser virkelig frem til å videreføre vårt samarbeid med Unibuss. En kontrakt om leveranse av et så stort antall elbusser er også bevis for nullutslipps-revolusjonen som blir virkelighet, uttaler Sverre Skaar, administrerende direktør i Solaris Norge AS.
De 183 nye leddbussene skal erstatte flere eldre utgaver av Solaris Urbino, og de nye skal settes i trafikk i april 2023.
Totalt er det en bestand på rundt 500 Urbino i Norge, opplyser Solaris.