-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer hybrid fra Ford
Viser «mild hybrid»-variant av Transit 2T på IAA.
Mens mange av konkurrentene satser for fullt på batterielektriske varebiler, velger Ford foreløpig å kjøre ut ulike hybridvarianter.
Senest ut er en 48 volts «mild hybrid» av 2-tonns Transit.
Startskuddet på IAA
Nyheten får sin premiere på nyttekjøretøyutstillingen IAA i Hannover neste uke, hvor den produksjonsklare Transit Custom plug-in hybrid også skal avdukes.
– Dette er startskuddet for Fords satsing på elektrifisering av Europas mest solgte nyttekjøretøyportefølje. Det markerer også starten på vår satsing på tilkoblede kjøretøy, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Den nye 2-tonns Transiten skal angivelig komme med mer drivstoffeffektive motorer, økt nyttelast, tilkoblet/online funksjonalitet og en rekke nye førerassistanseteknologier.
I tillegg til en oppgradert versjon av 2-liters EcoBlue dieselmotoren, vil den altså komme som 48 volt «mild hybrid» med manuelt gir (mHEV).
Til Norge midtveis i 2019
Ifølge Ford vil dette ytterligere senke bilens driftskostnader, og det skal være spesielt merkbart ved mye start- og stoppkjøring i byer. mHEV-systemet lagrer bremseenergien i et 48 volts litium-ion batteri og bruker den lagrede energien til både å drive motoren og bilens elektriske anlegg.
Varebilen, som samtidig får ny front, helt nytt interiør og bedre oppbevaringløsninger, skal være klar for Norge i midten av 2019.
Som vi nylig omtalte på YrkesBil.no vil Ford snart også tilby nye Transit Custom som plug-in-hybrid.
– Denne skal etter planen være klar for Norge i tredje kvartal 2019, sier salgssjef for nyttekjøretøy, Johnny Løvlie, i Ford Motor Norge, til YrkesBil.
Les mer om den ladbare varebilen og inntrykkene fra vår prøvekjøring her.
Oppkoblet
Hele Transit-familien vil i Hannover for øvrig bli vist frem med modem i alle kjøretøyene.
Dette skal sørge for at bilene hele tiden er online og gir kundene en rekke nye muligheter for flåtestyring og interaktiv kommunikasjon med bilen, blant annet via appen FordPass.
Ford vil også annonsere to nye løsninger for flåtestyring som Ford Smart Mobility har utviklet. Begge disse produktene har blitt utviklet ved å hente innsikt og erfaring fra mange store flåtekunder innenfor en rekke bransjer i kombinasjon med Fords ekspertise og kjøretøydata.
Ford Telematics skal sørge for at flåtekundene ved hjelp av en webbasert løsning får hjelp til å utnytte sin flåte av nyttekjøretøy maksimalt, redusere driftskostnadene og få full oversikt over sine kjøretøy.
Produsenten vil også muliggjøre at flåtekunder som bruker tredjeparts serviceløsninger får tilgang til såkalt OEM-kjøretøydata – noe som blir levert direkte fra kjøretøyet via en lagringsky.