-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Waldemar Christensen ny toppsjef i Volvo Norge
Waldemar André Christensen blir ny fungerende administrerende direktør når Erik Engelien gir seg 1. februar. Den nye sjefen har ett mål for øye: å komme seg forbi Scania på salgsstatistikken igjen.
Christensen er i dag salgsdirektør i Volvo Norge AS, og skal fortsette som det samtidig som han overtar direktørstolen fra avtroppende toppsjef Erik Engelien.
– Dette blir min «Epic Split» i en tid fremover, hvor to roller skal kombineres. Men, når det er sagt, så blir 2016 et viktig år for Volvo, hvor vi igjen skal ta tilbake markedslederskapet på Volvo og fortsette vår positive veksttrend for Renault, sier Christensen til YrkesBil.no.
«Business as usual»
– Hva er det første du gyver løs på når du setter deg i sjefsstolen?
– Det blir først og fremst å videreføre den strategien som vi har lagt for dette året, som inneholder en rekke tiltak og aktiviteter innenfor salgs- og servicemarked. For oss er det «business as usual» fremover med stramt fokus på de arbeidsoppgavene som ligger foran oss.
– I 2015 ble dere «slått» av Scania på salgsstatistikken i Norge. Hvordan skal du – og dere – gjenvinne førsteplassen?
– I 2015 nådde vi ikke helt opp på alle våre målsettinger, blant annet på markedsandel Volvo. For Renault doblet vi nesten salgsvolumet, hvilket var en meget positiv reise. Volvo skal i 2016 gjenvinne førsteplassen ved kontinuerlig utvikle våre medarbeidere, som er det beste i bransjen, fortsette å utnytte vår posisjon som det beste produktet, og vi har det beste distribusjons- og servicenettverket.
– Hver dag etterstreber alle våre ansatte å gjøre våre kunder til bransjens mest lønnsomme, gjennom våre produkter og tjenester. Det arbeidet vil vi fortsette å ha fullt fokus på og da har jeg god tro på at vi igjen skal ta den posisjonen som tilhører Volvo, og det er markedslederskap.
Vil tilbake på topp
– Hva er dine egne mål og ambisjoner for Volvo Norge når du sitter i førersetet?
– Ambisjonen for oss i 2016 er å bringe Volvo tilbake til markedslederskap, og for Renault skal vi ytterligere klatre oppover salgsstatistikken. Samtidig skal jeg fortsette arbeidet med å utvikle våre medarbeidere.
– Hva er Volvo Norges største utfordring(er) i tiden fremover – slik du ser det – og hvordan skal de løses?
– Vi har satt oss høye målsettinger for dette året, og årene fremover. Nå handler det om å få omsatt disse målsettingene til handlinger og oppnå de ønskede resultater. Arbeidet med to merkevarer er vi også kun i oppstartsfasen med, og dette arbeidet fortsetter med full styrke.