-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo nå med Econic-konkurrent
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smart bydistribusjon, forklarer Pernille Sustovic i Volvo Trucks.
DISTRIBUSJON: Volvo kommer nå med LEC, altså lavt førerhus, på nye Volvo FE i Euro 6-utførelse.
Hittil er det kun Mercedes som med sin - klikk her - Econic har kunnet tilby dette.
LEC er forkortelse for Low Entry Cab, og er spesialdesignet for renovasjonsvirksomhet og bydistribusjon. Førerhuset har lavt innsteg, flatt gulv, godt utsyn og plass til fire personer.
– Det er kontinuerlig økning i etterspørselen etter kjøretøy for renovasjon og smarte løsninger for bydistribusjon, sier Pernille Sustovic, som er segmentansvarlig for distribusjon i Volvo Trucks.
- Vi er den eneste produsenten som kan tilby en renovasjonsbil med lavt innsteg og automatisert manuell girkasse som et alternativ til automatgir. Volvo I-Shift gjør kjøringen mer drivstoffeffektiv og dens lave vekt tillater ytterligere nyttelast.
Gjennomgangsførerhus
Chassis, drivlinje, design og instrumenter er mer eller mindre identiske med standard FE, og nye LEC skiller seg derfor ut med «gjennomgangsførerhuset».
Innstegshøyden er 530 mm, og med knelingsfunksjonen aktivert, kan den senkes med ytterligere 90 mm. dørene kan åpnes 90 grader og gulvet er helt flatt.
Førerhuset kan tilpasses opp til tre passasjerseter. Førersetet er plassert lengre frem for å sikre best mulig utsyn forover og ut til sidene av kjøretøyet. I tillegg har førerhuset store speil inkludert nærsiktspeil. Ekstra sidevinduer bak B-stolpene er tilgjengelig som tilvalg.
Praktiske detaljer
– Volvo FE LEC er laget for å gjøre daglige operasjoner enklere for sjåføren og mannskapet. Derfor har vi lagt stor vekt på de praktiske detaljene, sier Lars Franck, produktansvarlig for spesialkjøretøy i Volvo Trucks.
Eksempelvis vil knelingsfunksjonen aktiveres med en gang parkeringsbremsen er på, for å kunne komme seg enda raskere inn og ut av førerhuset.