-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Viser elektrisk lastebil
Om du ikke fikk den med deg på Oslo Motor Show sist helg, får du en ny mulighet til å se helelektriske Fuso eCanter i forbindelse med Zerokonferansen.
Den relativt lille, elektriske lastebilen fikk nok ikke like mye oppmerksomhet på Mercedes-Benz’ stand under Oslo Motor Show som sin store slektning, den nye Actrosen.
Her var det nok den første serie-lastebilen uten konvensjonelle sidespeil som var hottest blant publikum.
Ikke i salg
Men, på Zerokonferansen i Oslo 7. og 8. november blir nok Fuso eCanter en av de store stjernene blant kjøretøyene.
– eCanter vil kunne bidra til at byer med strenge utslippskrav får en enklere og utslippsfri nærdistribusjon av varer. Gjennom en påbyggsvennlig fleksibilitet vil lastebilen kunne dekke mange ulike transportbehov, uttaler Per Ragnar Johansen, konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy hos Bertel O. Steen, i en pressemelding.
Akkurat som det er med mange andre elektriske lastebiler, er det imidlertid ikke mulig å få kjøpe modellen riktig ennå. Daimler har planlagt serieproduksjonsstart av Fuso eCanter i 2021. Rekkevidden er på 100 kilometer (WLTP), og den har en toppfart på 80 km/t.
Chassiset har en nyttelast på opptil 4.600 kilo, avhengig av antall batteripakker. Ved hurtiglading nås 80 prosent batterikapasitet på én time.
Elektriske varebiler først
Før lastebilen blir tilgjengelig har Daimler startet salget av elektriske Mercedes-Benz eVito. Les om vår prøvekjøring av elbilen her.
Varebilen har en rekkevidde på 150 kilometer med last (WLTP).
Ved optimale forhold, kombinert med maksimal regenerering, kan rekkevidden ifølge produsenten økes til 180 kilometer. Nyttelasten er cirka 1.000 kilo og varerommets volum er på 6,6 m3.
De første eVito vil bli levert til norske kunder i andre kvartal 2019.
I tillegg kommer den store varebilen eSprinter senere, men salgsstart for denne i Norge er ennå ikke offentliggjort. Her blir det også en lastekapasitet på rundt 1.000 kilo (avhengig av batteripakkene), og et vareromvolum på opptil 10,5 m3.
Rekkevidden er på 150 kilometer (WLTP). Hurtiglading til 80 prosent skal skje på 45 minutter.