-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tester tunge elektriske anleggsbiler
Etter å ha introdusert serieproduserte elektriske lastebiler for bytransport og renovasjon, skal Volvo Trucks nå teste tyngre elektriske lastebiler i anleggssegmentet.
Egentlig er det ingen nyhet at Volvo skal prøve ut elektriske anleggsbiler. Det meldte de i desember i fjor.
Her hjemme i Norge har massetransportøren Tom Wilhelmsen AS også nylig fått levert sine første elektriske tippbiler fra Volvo.
Nyheten i dag er at lastebilprodusenten i Gøteborg har inngått en avtale med PEAB-eide Swerock AB, om å teste ut tunge elektriske anleggsbiler.
Selskapet er med over 360 steinbrudd og 60 betongfabrikker en av de største skandinaviske leverandørene til anleggsbransjen, og har fra før 15 hybrid-betongblandebiler.
– Lastebiler i anleggssegmentet krever vanligvis mer kraft og robusthet enn mange andre segmenter, og elektriske lastebiler er ikke noe unntak, sier Jonas Odermalm, Vice President Electromobility hos Volvo Trucks i en pressemelding.
– Våre kommersielle løsninger må oppfylle kravene til høy produktivitet og driftstid, samtidig som de gir fordelene med reduserte utslipp og mindre støy som følger med en helelektrisk drivlinje. Felttester og kundesamarbeid er viktig for utviklingsprosessen, fortsetter han.
Som en del av testingen utstyrer de en elektrisk Volvo FM-lastebil med en betongblander for leveranser til kunder. I tillegg utstyrer de en elektrisk Volvo FMX-lastebil med en krokløfter for bruk i større infrastrukturprosjekter.
Prosjektet skal evaluere hvordan elektriske lastebiler kan brukes til å øke effektiviteten og redusere klimapåvirkningen. I tillegg til å analysere ytelsen til selve kjøretøyet, tar testene også for seg det generelle økosystemet for elektromobilitet for å finne lademuligheter i tråd med kravene til produktivitet.
Fordelene med elektriske kjøretøy for byområder måles med hensyn til mindre støy, sikkerhet på arbeidsstedet og sjåførkomfort.
– Denne typen tester er verdifulle for å hjelpe oss med å forstå kundenes virksomheter bedre, og hvordan elektrifisering vil påvirke dem på daglig basis når det gjelder kjøresykluser, lastekapasitet, driftstid, rekkevidde og andre parametere – samt med alle fordelene ved å bruke mer stillegående og renere transport, sier Ebba Bergbom Wallin, Electromobility Business Manager hos Volvo Trucks.