-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Solaris passerer 500 busser i Norge
Når Unibuss snart får sine femten Urbino 12 bybusser og seks Urbino 18 leddbusser vil den polske bussprodusenten passere en populasjon på 500 busser i Norge.
Solaris har vært tilstede i det norske bussmarkedet siden 2006, og har i løpet av disse årene blitt en betydelig aktør, spesielt fra Trondheim og sørover.
Flere enkeltår har merket også hevdet seg i øvre sjikt av registreringsstatistikken, og de var blant de første med batterielektriske busser i drift i Oslo.
Den forestående leveringen til Unibuss av totalt 21 busser blir en viktig milepæl i Norge, da antallet Solaris på norske veier passerer 500. Dette er busser i ulike varianter, mellom 8,9 og 18,75 meter, med dieselmotorer til hybrider, gassdrevne og elektriske.
– Leveransen er spesielt viktig fordi vi får den lenge etterlengtede debuten for våre nye leddbusser – Urbino 18 – i Skandinavia, sier administrerende direktør Sverre Skaar i Solaris Norge AS.
Selskapet skal også sørge for ettermarked og service for kjøretøyene ved hovedanlegget på Rosenholm.
Alle bussene leveres med forbrenningsmotor, og de skal kjøres på HVO. Urbino 12-modellene har en effekt på rundt 300 hestekrefter, mens leddbussene Urbino 18 har drøyt 362 hestekrefter.
Bussene er spesielt tilpasset skandinavisk klima, med ekstra isolasjon i karosseriet, doble sideruter og varmematter i gulvet ved inngangspartiene.
På bildet øverst ser du: Javier Calleja (CEO, Solaris), Knut Gunnar Dissen (Technical Director, Unibuss AS) og Sverre Skaar (Managing Director, Solaris Norge AS).