-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania solgte mest i 2018
Med ny modellserie på plass tok Scania tilbake topplasseringen i Norge, etter å ha blitt slått av Volvo to år på rad.
Etter et steintøft race gjennom hele høsten, der de to svenske merkene stadig har knivet med knappest mulig margin, var det til slutt Scania som dro det lengste strået.
Rykende ferske tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) forteller at Scania klarte å registrere 1.775 lastebiler i 2018.
Volvo på sin side fikk satt skilter på 1.772 nye lastebiler før nyttårsfyrverkeriet ble skutt opp. Disse tallene inkluderer imidlertid alle vektklasser, så i segmentet over 16 tonn - der begge deltar - var distansen mellom Sødertälje og Gøteborg enda større.
Mercedes-Benz sikret tredjeplassen med 861 registreringer, mens MAN kom på fjerde med 534 lastebiler.
Luker vi ut campingbilene havner Iveco på femteplass med 134 registrerte lastebiler, Renault Trucks på sjette med 118 biler og DAF på syvende plass med 102 biler.
Nedover listen ser vi at det ble registrert 22 Fuso i 2018, Volkswagen hadde 17 lastebilregistreringer, mens nisjemerkene Sisu og Emoss klarte to – det samme som Ford. Kun en ny Tatra fikk norske skilter i løpet av fjoråret.
Totalt ble det registrert 7.068 lastebiler i 2018, mot 6.244 i 2017. En økning på 13,2 prosent. Men disse tallene inkluderer altså både campingbiler og dumpere. De rene nyttekjøretøytallene, fordelt på ulike vektsegmenter, kommer vi tilbake til – blant annet med fyldig dekning i YrkesBil nr. 1 2019.
I bladet finner du også intervjuer med de største nyttekjøretøyimportørene i Norge, der de snakker om året som gikk og hva vi kan vente oss i tiden som kommer. Ikke abonnent? Bli det her.